Flebografi

Nu har jag tre jobbkvällar och sedan en jobbhelg att se fram emot. Det blir ju lite obtimmar och det är ju posetivt iaf. Och sedan på lördag blir det bubbel och bad, mat och fest med mina favvobrudar i Roffes gäng : ) Tänk jag blir allt lite nostalgisk!

Helgen hade fullt shema. Lördagen ägnades åt arbete på förmidagen och sedan hem för att fixa inför Daniels födelsedags fest. Daniel var på på travet och jag somnade som en sten hemma. Därav kom festfixandet igång "lite" sent. Stress som vanligt och de första gästerna fick snällt vänta i soffan. Det bliev riktigt lyckat iaf. Det kom mycket folk tillslut. En snabb sväng på Aveny blev det oxå, jisses vad Svänzons inte är bra.

På söndag fyllde Andreas 24 så vi var dit och åt tårta, sedan till Säter för att sova där. På kvällen började jag känna av en lätt smärta i ena benet, under knät. Men då man är van vid att ha värk periodvis så haltade jag på, tog en Alvedon och gick och la mig. Lite småtrångt då vi var två i en 105cm säng... Halvfyra vaknade jag ur en mardröm grät av smärta i benet. Tvärsäker på att det var en ventrombos! Ursh va rädd jag var. Men vi avaktade och åkte till akuten på morgonsidan. Kom dit vid kvart i nio, av med alla kläder, EKG, blodtryck, temp, prover (som förövrigt gick mindre bra, ser ut som en orutinerad sprutnarkoman om armarna. Sedan lång väntan på provsvaren som såg bra ut men för att vara på den säkra sidan så bestämdes det att jag skulle göra en flebografi... Supernice!  Då jag är svårstucken på armarna så kan man ju gissa hur det gick när de skulle sätta nål på foten.

SÅÅ mycket smärta, höll på att krama fingrarna av Daniel, och var nära att svimma två gånger. Sedan ännumera väntetid (tre timmar) till jag fick komma in till röntgen. Detta gjorde oxå ont, kontrastvätskan sved och brände så jag såg stjärnor igen. Vilken pärs! Men ingen propp iaf. Lagom mör av att ha legat på en brits hela dan var jag rätt så nöjd med att få gå hem kl 20. Elva timmar på akuten. Så nu roar jag mig med att smörja Hirodinolsalva på mina irriterade och blånande kärl och Orudisgel på mitt mystiskt smärtande ben. ja det var den dan det.

Nu mår jag bättre iaf.

Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt att det inte var ngt allvarligt!! Maten blir väldigt god (har jag planerat i varje fall) men inget über, men förrätt, varmrätt å efterrätt är inplanerat iaf!:)

2006-12-06 @ 14:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0