Dans = Lycka

Få situationer gör mig lika tillfreds som en danskväll. Kan inte fatta att mig liv förändrats så mycket på bara ett par månader. Att dansa utan att behöva kämpa för det, utan att behöva förklara sig, utan att känna oro över att något är fel. Dans är mitt LIV, det mest naturliga som finns för mig.  Att jag kunde låta någon ändra på det förstår jag inte nu i efterhand.. Endast sjukdom eller framtida barn ska få ändra min lust till dans.

Ihelgen har det vara mara i Hudik. Vi kom dit sent i fredags, åkte inte från stan förrän runt halvniotiden. Shake spelade på övervåningen och nere Zlips, Perikles och Titanix. Titanix hade lätt kunnat få stå över för min del. Shake är så mycket bättre. Igår spelade Blender, Date och Walströms. Date är ett favoritband, den nya sångaren har otrolig utstrålning och kör verkligen gärnet hela tiden. 
Åkte med Maria igår då Daniel är i Hassela med jobbet. Vi kom dit ca 19.30 och det tog en stund innan vi kom igång. men när vi tillslut kom igång så var det med råge :) Fick dansa mycket under kvällen.

Tragiskt nog var det en människa som föll ihop under sista dansen på lilla dansgolvet.  Så efter den andra av tre sista dansenlåtar så bröt orkestrarna spelningen och kallade på läkare bland publiken. Jag gick dit och det pågick hjärt/lungräddning av några stycken. Mycket tråkigt. Livet förändras på en sekund. Vi åkte hem efter det.

Nu längtar jag efter att Daniel ska komma hem någon gång och efter nästa dans.

Ta hand om varandra...

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att maran var bra, hörde oxå om olyckan, hemskt!! Måste komma och hämta min kamera snart, ring om du har vägarna förbi stan så du kan ta med den. Ska du med på afternoon på torsdag?

2006-10-31 @ 19:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0