Dans: Shake Hög

Jag är redan sjukt danssugen igen. Åsså vill jag bugga! Sulle vilja vara tokbra på det bara, kunna leka med musiken och kroppen... men dit har jag inte kommit än (om jag nu någsin kommer dit).  
Jag är jättebra på att följa i fox (i de flesta fall), där ska man vara mjuk och följsam, medan i buggen ( i mina ögon) ska vara lite hårdare, fasta armar, uppfatta killens tecken och rörelser osv. Det är bara så svååårt!  Medans foxen är så lätt och självklart underbar. Men bugg är riktigt kul det oxå, ibland om låten passar, jag är pigg och det funkar med kavaljeren. Men jag ska inte gnälla. =)

Hur som, här kommer en liten resume från lördagens dans:

Så har då den sista Högdansen i sommar passerat.... Att en sommar går så fort. Det blev iaf en bra dans. Hade nog kanske lite roligare i Söndags, men det var väll dagsformen som avgjorde. Det var många killar som jag hade velat dansa med som jag inte han med... Ett par av mina gamla favoriter som inte går på dans längre var där, Jättekul! Fick några kanondanser under kvällen.


Det är så obeskrivligt sorgligt att min bästa vän ska flytta. Kan inte beskriva med ord hur jobbigt det känns :´( Även då det kan gå veckor mellan vi träffas så kan jag inte föreställa mig Sundsvall utan Malin...


Kommentarer
Postat av: Malin

kommer att skana dig ofantligt mycket men vi kommer ses varje år på öland och jag KOMMER att hälsa på i Sundsvall:) Men visst blir det jobbigt:(

2007-08-20 @ 18:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0