Tut och kör

Har gått runt nu i flera dagar och tittat in på mina vänners sidor men intet nytt på västfronten där... Så jag måste ta mitt ansvar och skriva något så det blir uppdaterat i bloggvärlden någonstans åtminstånde :)

Börjar känna mig lite piggare i min förkylning. Possetivt!

I lördags var det Altiradans i rotundan vid tonhallen. Det var sådär halvroligt. Hade fantastiskt mycket roligare på Hudikdansen, saknade många av mina favoriter där. Men äntigen var jag och Daniel på dans ihop... det var längesedan, och det är ju han som jag främst vill dansa med!

En ankas dansmemoarer från 10 år. 
Det är ganska intressant det här med dans, i somras var det tio år sedan jag började. Det var en onsdagkväll, dansbuss via Indal, Liden och Holm med min stadiga kompanjon Nina, sommardans i Hällesjö. Fast direkt. De första året åkte jag med Indalsgänget, det var jättekul och innehöll även en del alkohol, på vintern var det dans på Skönsbers FH. Sensommaren -97 var det endel intriger, slagsmål på Ånäsparken och i september åkte jag till Övik på min första mara, bodde i en skidstuga med diverse skumt folk (huua) på senhösten fick jag mitt hjärta brustet.
Men dansen fortgick nu med Nina med körkort varvat med Lotta G i klassen. Mamma hämtade mig på diverse märkliga ställen mitt i natten under denna tid bla vid Y:et efter svängom på Parkaden.

Januari -98: förälskelse drog mig till Umeå och några danser på Tegsloge. I den här svängen börjar jag även på ont i mina fötter, mycket undran, rädsla och oro inför det okända. Några veckor innan min student från MusikEstetiska programmet på Hedbegska fick jag dignosen RA av Dr Magnusson. Eller Ledgångsreumatism som det heter i folkmun. Det var en jobbig sommar regnet öste ned och jag var på otroligt mycket dans och jag grät i princip varje gång. Nobbade mycket för jag ville inte slösa bort en ända dans med någon jag inte ville dansa med på grund av smärtan som kunde sätta stopp för min danslängtan när som helst. Smärtan var stor och jag började äta Salazopyrin EN och Orudis Retard. Mitt dansgäng var utbytt till en mindre skara killar och så var det i flera år. Det var dans på Hög, Gnarp, Ånäs, Gussjö, Torpshammar och ställen jag glömt namnet på.

Sommaren 2002 min danskrets var rätt så stor nu, åkte på mycket danser själv då min dåvarande sambo ledsnat en del på dansen. Jag var rastlös och började längta efter en förändring. Jag avslutade och det blev en regäl förändring! Hösten -02 Jag började SSK utbildningen på Mitthögskolan flyttade till min egna lgh på Storgatan det var fester och plugg och dans, och förälskelse på distans... Jag och Malin festade flitigt och lite senare kom Biggis och Muffen in i mitt liv oxå =) 

Nä nu har jag inte tid något mer!

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Malin

haha, du ju rolig du Ankan, men jag ser fram emot fortsättningen:) Du borde föresten köpa en digitalkamera!!!

2007-01-24 @ 23:07:18
Postat av: Ankan

Haha, ja ibland har man sina stunder ;)

2007-01-25 @ 17:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0