Dans i Bergeforsen

Ja mina förväntningar var inte allt för stora. Bergeforsen är frömst ett ställe som drar mogenpublik som ofta verkar uppskatta att blanda dansgolvet med att roa sig vid baren. Det var oxå en blandad publik med en hel del knuff och bök men inte så att det störde allt för mycket. Det kom publik från både Gävle, Umeå, Östersund och andra mer närliggande städer förvånande nog... Kul.

Blender var som vanligt kanon, de hade med en hel del låtar från nya skivan på repertuaren, "Alla ess på handen" och deras "Tänder alla ljusen" gillar jag skarpt. Synd att scenen är så högt upp på Bergeforsen blir inte naturligt att titta på bandet när man dansar förbi... Det andra bandet för kvällen var Whalströms. De spelar en helt annan musik än Blender, mer behöver jag inte säga.

Jag dansade nästan hela kvällen, satt någon emellanåt. Så härligt att få dansa med Daniel igen, var ett tag sedan. Många av mina favoriter var där. Fick ett ovanligt "ja tack" till dansen, med hänsyftning till mina ögon när jag bjöd upp en av dem. Tydligen gick jag runt med sängkammarblick på dansen igår. Ibland blir man mer paff än vanligt. *skratt* Buggade lite grand oxå. Det var dock problematiskt då golvet var jättehalt. Nä tacka vet jag foxtrottt!

Vi åkte med Krister. Jag hade på mig min nya omlottklänning, helt klart ett nytt favorikplagg! Älskar verkligen klänningar.

Nästa dans blir nog på Aveny på torsdag, Perikles och helt klart lördag om två veckor, Blender i Matfors!

Ny ska jag sova lite till, ska jag jobba natt inatt.

Länge leva danssverige!

Kommentarer
Postat av: Norrlandsfoxxen

Jag var lite sugen att åka till Bergeforsparken men då jag tillbringade hela dagen i Sundsvall kändes det lite väl drygt att åka tillbaka ner direkt när jag kommit hem.

Nu på torsdag kommer jag också att dyka upp på Aveny och då kanske man hinner få en dans? :)

2007-03-19 @ 17:54:18
URL: http://norrlandsfoxxen.blogg.se
Postat av: Danstanten

Wahlströms.. jadu.. jag vet precis vad du menar med deras musik *ler* de ligger INTE på min topplista!!!

2007-03-20 @ 20:26:29
URL: http://danstanten.blogg.se
Postat av: LEJon

Haha, jag log oxå lite igenkännande åt den kommentaren om Wahlströms...=)

Vi ses sannolikt nästa lördag då, jag hade ett tag tankar på Aveny imorrn, men det känns väl så långt att åka när det ändå vankas dans både fredag och lördag här på hemmaplan. Sommartid känns avstånden betydligt mindre...=)
Men som sagt, Blender i Matfors blir det!!

2007-03-21 @ 08:41:26
URL: http://www.lejondans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0