Solsken

Igår var det personalfest i Fias stuga i Skedvik, riktigt trevligt men jag åkte hem rätt så tidigt. Missade trotts allt Shakes nyinsatta danskväll på Aveny : (  Men det blir ju en ny chans på söndag! Daniel åkte för en stund sedan ner till Stockholm och Elitloppet. Så jag får gå själv på Altiradansen... lite trist, men huvudsaken jag får dansa i alla fall!
Mitt dansbehov är så kopiöst stort, och det beror inte på min tidigare ej självvalda avhållsamhet från dansgolvet att jag vill dansa hela tiden nu. På dansgolvet och bland alla dansare är jag i mitt rätta element. Att få dansa en hel kväll med olika människor, känslan när det stämmer perfekt med danspartnern under några minuter. Musiken, stämningen, olika dansstilar, när kroppen bara följer med helt automatiskt när killen för mig över dansgolvet. Ahh det är livet det! Önskar att det skulle vara myslåtar en hel kväll då det är den musiken som jag allra helst vill dansa till.. Fast omväxling förnöjer ju oxå har jag hört. = )

Om ett par timmar hämtar mamma mig för en helg ute i Säter, skönt att vara hemme, vara ute i trädgården, mysa med mina kissar. Fast jag skulle behöva vara hemma och städa!!

Åter till det här med dans. Jag pallar knappt med att gå ut på krogen nu för tiden, det är så jobbigt att dricka alkohol och antalet gånger man har kul ute på krogen kan man ju räkna på fingrarna! Jämförelsevis kan jag räkna de få gånger jag har tråkigt ute på dans på endast ett par fingrar under alla de år jag dansat. Så valet över vilket nöje jag prioriterar är inte så svårt.

Fast det finns ju alltid undantag, såsom nästa helg. Och den festligheten ser jag mycket fram emot!

Då blir det fest så det står härliga till!!!

Kommentarer
Postat av: Danstanten Tessan

Åh... gud vad jag blev danssugen av att läsa detta! :)

2007-05-25 @ 11:31:56
URL: http://danstanten.blogg.se
Postat av: Malin

Jag tror någon håller på att blir gaaaaaammmal:) Jag ser oxå fram emot nästa helg, shit vad kul det ska bli:)

2007-05-25 @ 16:35:44
Postat av: ankan

Malin: Haha, apropå gammal man måste ju börja ladda juh! Mängden av törst kan iof bero på sällskapet och till helgen och på Öland och några fler gånger i sommar lär den vara enorm! = )

2007-05-25 @ 21:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0