Elonamässa

Nyss hemkommer från en återhämtningsstund i GA kyrkan. Mixkören som Daniel är med i stod för sången. Det var så fint, de sjunger verkligen bra, stämningsfullt och från hjärtat, fick tårar i ögonen flera gånger : ) Just vid de här mässorna så sitter alla deltagare vid koret även församlingen. Så jag tågade fram till en tom rad där framme och slog mig ned :) Sedan kom flera kyrkvärdar och satte sig bredvid mig, jag kände mig lite spänd och felplacerad från början *ler* 
Jag tycker verkligen om kyrkorummet och stämningen där. Började ju sjunga i Indals barnkör när jag var 8-9 år och var den trogen ända upp i gymnasiet. Sista åren enbart vid Lucia då kören levde upp igen... många minnen. Tack vare Dannes deltagande i MIXkören har lätt till att jag besökt ganska många mässor och gudstjänster sista 1,5 året. Har man ingen anledning att besöka en gudstjänst så blir det ju inte direkt att man slinker in i GA kyrkan en söndagsförmidag precis.


Redan nu är jag jättesugen på att åka iväg och dansa igen... Att lusten aldrig släpper.

Kommentarer
Postat av: fiorella

vad roligt :)

2007-11-25 @ 20:25:16
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Lina

Hej Ankan!
Hörde av Malin att du är lite nyfiken att se vårt hus. Vill bara säga att du är jättevälkommen när du vill även om inte Malin är i stan!!! Vi är där på helgerna och många kvällar. Ring innan och kolla att vi är där, så är det bara att komma!!

Kram

2007-11-29 @ 23:59:34
URL: http://vintertjarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0