Mycket dans nu!

Jag börjar med den bästa danskvällen hittils den här veckan, återstår två kvällar. Å det var igår på Ånäsparken, jäklar i min låda va killarna i DATE är bra! Det var flera månader sedan jag dansade till dem. Ledsångarens röst är ljuvlig och jag gillar hans lite tillbakalutade scenspråk. Låtvalen är fantastiska, de spelar många superhärliga foxlåtar, endast två stycken snabba låtar som jag inte gillade igår. Det var inte så väldigt mycket folk tyvärr men det ger ju å andra sidan utrymme. Dansade med flera nya igår som jag kikat på länge men inte kommit mig för tidigare och det är ju alltid kul.

Så kära meddansare, börja gå på Date igen. Tidigare har det varit en del tendenser till att de inte passade tiderna men inte nu längre.... På söndag är det dax igen då Date spelar på Hög. =)

I tisdags åkte jag och Stoffe ner till Järvsö Nor och dansade till Jannez, jag var grymt skeptiskt till att fara så långt för att dansa till just dem då jag inte varit så förtjust i deras musik och folket de drar. Men åkte gjorde vi i allafall och visst det var mycket äldre och en del låtar var katastrofala i mina öron. Roligt hade jag ändå och stora delar av repertuaren är riktigt bra!  Något som var tråkigt att det knappt uppkom en enda applåd på HELA kvällen.

I onsdags var det dags att vända kosan mot nordväst och Hällesjö där fina Blender stod för underhållningen. Hällesjö har inte precis det största dansgolvet att stoltsera med så det blev fort trångt och mysigt på golvet. Lätt att känna sig klastrofobisk där inne till och med... Var väldigt trött den här kvällen, fikade innan pausen till och med och stod ganska mycket. Men fick många mysiga danser tack vare att en av mina främsta dansfavoriter var på plats : )

Apropå värmen tror jag att Blender höll på svettas ihjäl där i holken i Hällesjö. Men de spelade av själva dem, Maria rockade på och stämningen var på topp. Jag säger bara det att killar som spelar bas ser så coola ut... :)

Ikväll blir den Blender igen fast denna gång i Jättendal, Älvstagården. Ska försöka sova en stund då jag jobbar imogonbitti igen.


Det är bara så underbart att leva!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0