Obeskrivligt lugnt

på jobbet i natt. Jag har faktistk ofta flyt och jobbar när det är lugnt faktiskt. Känner mig hängig, inte kul att jobba då. Har till och med på mig munskydd inne hos vissa patienter som är extra infektionskänsliga.

Läste om det här med gängbildning på DM. Jag blev inspirerad så jag tänkte skriva om hur min utveckling angående danskretsar har sett ut sedan jag började att dansa för 12 år sedan.

De första åren dansade jag inte med så väldigt många. Från början var det Indalsgänget med Lillebror i spetsen och Nina som min stadiga kompanjon (å vad jag saknar henne, att det ska vara så svårt att orka ta kontakt igen, har ju tänkt ringa henne lääänge). Det var mycket betoning på party i det gänget.

Något år senare byttes danskretsen ut, dansade nog mest med bara en handfull killar och så var det bra länge. Det var Jocke, Peter, Krister eller porrkungen som jag och Sandra kallade honom, Dennis, Daniel, Henrik ja jag minns inte riktigt.

01-02 hade jag utvidgat min danskrets mer och mer. Några Härnakillar, Tony och en som jag glömt namnet på bla. Började att dansa mer och mer med Altiradansare som Mats och Thomas Andersson, Krister E, Magnus W, Thomas Shoultz, Kjell. Hudikkillar fanns det  på favoritlistan oxå. Och många fler. Började bugga lite smått oxå. Började känna mig riktigt duktig och eftertraktad på  fox =)

Från sommaren 03 till och med sommaren 06 dansade jag tyvärr nästan ingenting alls. Kanske 2-3 gånger per år. Jag fattar inte att jag överlevde det!

När jag väl började dansa igen -06 var jag orolig att dansvärlden glömt bort mig, men det gick fort att känna sig som hemma igen =) Sedan dess har min danskrets närmast exploderat i omfång, DansMaffian har haft en ganska stor del i expantionen. Nu dansar jag med folk från hela sverige! Man får många danstips där, läser komentarer om personerna i fråga och så. Och blir även upptäkt själv oxå av andra och det är ju extra kul! Nu har äntligen buggen börjat kännas naturlig. Är så glad över det men foxen kommer alltid att vara det viktigaste för mig!

Tre timmar kvar nu och jag läääängtar hem till min säng och till Daniel. Är så himla kär just nu, det går verkligen i vågor. Grundkänslan finns där hela tiden och så ibland blommar den upp ändå mer och jag blir helt nyförälskad igen. Härligt!

Jag tycker att det varit ont om kommentarer sista dagarna :(  Trist tycker jag. Särskilt när jag jobbar natt och letar efter så mycket aktivitet som möjligt.... utanför vårdmiljön =)

Kommentarer
Postat av: Biggis

Här har du en till som nattjobbar å ser framemot att dagpersonalen visar upp sig!!:) Ha en bra sovdag! Det ska jag ha..:) Kram!

2008-08-16 @ 06:46:31
Postat av: Frida

Kul att läsa om din danshistoria =). Och visst är det kul när nån kille känner igen en från DM och vill testa en dans. Mindre kul när han visar sig vara ganska kass.. haha Kram

2008-08-16 @ 20:28:53
URL: http://www.livsdans.se
Postat av: Karolina

Vad roligt att läsa om din dansutveckling och vilka du hängt med :)



Det här med dans e' juh sååååå underbart - synd bara att det leder till diskussioner ochbräk HeLa tiden gaaaaah



Typ senast för 30 minuter sedan - Mangan hade läst mitt senaste blogginlägg på DM .... å visst - jag hade väl inte tyckt det varit så skoj att läsa om det varit han som skrivit det - men samtidigt så har man inte samma förståelse om man inte dansar själv suck



Ses imorrn ...



Kram

2008-08-20 @ 23:35:12
URL: http://sweetypajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0