Trött

Jag slutar aldrig att förvånas över den enorma stress som så ofta förekommer innom vården. I alla fall på min avdelning. Stundvis kändes det som att vi sprang runt som yra höns i dag, hur lätt är det inte att göra kraftiga fel i sådana lägen. Huua! Arbetsmiljön är inte direkt optimal. Blodtryck minst i 160. Obehagligt när jag känner av blodtrycket... Inte så att jag han ta något tryck men jag känner ju igen känslan i bröstet. Måste nog träna mera.

Tack och lov var jag på "golvet" idag, omvårdnad och sprut och kut. Det funkade rätt så bra fram till lunch för då dök det upp en oväntad inskrivning pluss en planerad. För många patienter till antalet tillgängliga sängar. Det blev lite körigt... Då jag inte är fri från förkylningen precis så vet jag inte om jag var en så stor tillgång när jag försökte styra upp kaoset på Onken men men jag tror att det mesta hade klarnat någolunda när kvällen tog över.

Det är verkligen jättejobbig att vara medicinsk ansvarig och ha allt i huvudet. Det är kul men jobbigt! Ibland är det inte kul heller, bara jobbigt.

Orkade inte gå till kören idag, hade tänkt komma och lyssna men jag orkade verkligen inte. Måste tänka på mig själv, viktigt att inte köra sig i botten. Nu ska jag lägga mig på sängen med lite kjosklitteratur och vila inför morgondagens arbete.


Snart är det Dansmara och snart kommer MALIN tillbaka till Stan. Längtar efter det a lott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0