Shake på Ånäsparken!

Efter en liten danssvacka i Umeå så fick jag en heeeelt otroligt skojig kväll till Shake igår istället. Attans va de är bra, energin bara pumpar ut i lokalen!!! Å snygga är de oxå ; ) Känner fortfarande ett stort AGG mot Gklaven då inte Kickan fick sin mycket väl värda utnämning som Årets Sångerska. Men vi i publiken vet det ju redan. Å skivan har i alla fall jag lyssnat så mycket på så skavsår har uppstått *haha* Som bästa band samsas mina kära Shakear och underbara Zlipsar på förstaplatsen.

VIlken skillnad det kan vara på danskvällar. För en vecka sedan på Ånäsparken då Zlips spelade buggade jag en eller två gånger, mins inte riktigt. Mot igår då buggeriet stod för kanske 40% av kvällens danser för min del. Å riktigt kul var det, börjar gå riktigt bra men jag vill kunna leka mer, "gungsteg" eller vad jag ska kalla det har börjat att komma lite men det sitter inte helt naturligt i kroppen. Vill kunna dansa mycket mer rytmiskt än vad jag gör nu. Men det kommer väll... Skulle vilja gå något läger, måste man tävla för att gå på sånt?

Frustrerande när jag känner killens signaler, hjärnan vet ungefär hur svaret på signalen ser ut men kroppen hänger inte med... grr.

Fick en mycket intressant komplimang av en av mina topptopptoppfavoriter igår. Liknelsen var typ att jag var som ett paket smör på dansgolvet *hahaha* Jag ska tänka ut något riktigt bra till dig oxå Lejon. (Jag blev väldigt glad i alla fall)

Fick även äntlgen tag på en kille jag spanat på i minst ett år igår, mycket bra!

Ikväll blir det Zlips i Jättendal. Enligt info från många så är det Krickes sista spelning ikväll. Det är så trååååkigt så det är inte sant. Hans röst är obeskrivlig...  Så ikväll blir det njuta av. Hoppas att Melissa är piggare i halsen bara...

Räknade danser idag. Från första maj fram till igår så har jag hunnit med 23 stycken. Varav 20 är sommar/logdanser : ) Zlips 8, Shake 7, Blender 4, Perikles 2, Whalströms, Highlights och Bhonus 1 var.

Önskar att jag var på Dates spelning i Jättendal den 13 juni men man kan ju inte vara på allt.

Kommentarer
Postat av: Danstanten Tessan

Jag hade också jättekul i Kovland! Det var en härlig kväll. Fin komplimang du fick. Kvällens komplimang för min del var (om det nu var en komplimang) att jag "följde som en Libresse".

2008-07-19 @ 19:48:53
URL: http://danstanten.blogg.se/
Postat av: LEJon

Hehe, ibland tillåts munnen inkoppling innan hjärnan riktigt arbetat klart. Tack för i torsdags, än en gång så obeskrivligt bra! Nu blir det lite dansuppehåll för min del, men sen hoppas jag vi ses i Hällesjö den 30/7 då Blender spelar...=)

2008-07-20 @ 15:47:16
URL: http://www.lejondans.com
Postat av: Frida

Inte behöver man tävla för att gå buggläger! Frågan är ju vad som finns i närheten. I Sthlm har några startat dancefever som bara kör läger. Otroligt inspirerande instruktörer (Henke & Lotta) som gör träningen till en fest! Kolla dancefever.se. Kram

2008-08-08 @ 19:32:26
URL: http://www.livsdans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0