Sommarvärme! Ljustorp & Järvsö

Idag är det äntligen varmt, kl är 21:30 å det är 22 grader ute. Ljuvligt! D är på Trav med Lööv ikväll. Så kvällen har jag njutit med en bok, först ute vid tjärnen och sedan hittade jag en bänk uppe vid kyrkans hus. Skönt med solen!

Denna vecka har varit helt fullbokad, i måndags var vi en sväng hos Dannes pappa Rolf sedan åkte vi ut till Lotta och Andreas för spontangrillning i regnet. Tisdag när vi kom hem så letade jag frenetiskt skjuts till dansen i Järvsö. Det gick bra tillslut. Whalströms var riktigt bra, jag hade väldigt skoj och dansade nästan alla danser.  Fick några riiiktigt mysiga foxxar oxå : ) Å några riktigt roliga bugg med! Så otroligt vackert det är i Hälsingland! Åkte någon innlandsväg från matfors och söder ut, väääldigt mycket skog och ett flertal sjöar efter den vägen men när det väl blev bebyggelse igen var det så fint. Delsbo och alla andra små ställen har så mycket charm.

Onsdag åkte vi ut till Nils, Anna och deras lilla Astrid i Ljustorp. Vad jag gillar den byn! Längtar verkligen ut till landet... Bara känslan av perfekt porös jord mellan fingrarna när man plockar upp potatis ur landet fick mig att känna mig som hemma. Sitta vid köksbordet och se ut över åkrar och lägdor, dalgångar och tallbeklädda berg, det är livet det... Nils är mjölkbonde så jag fick dricka "riktig" mjölk oxå : ) Igår var vi ute vid havet Smacken och idag uppe i Röjjesjön och solade.

Känner mig väldigt splittrad i hur jag vill leva och bo i framtiden. Har hela livet velat bo på landet men de senaste åren kännt att det är ytterst bekvämt att bo i stan. Just nu är det i alla fall dansen som är viktigast, hus och läge får vänta något år till.

Nu ska jag sortera färdigt tvätten inför imorgonbitt, tvätttid kl sju... Lovely

Kommentarer
Postat av: Malin

Man kan ju faktiskt dansa även om man bor i hus Ankan!!!! Kram!

2008-07-25 @ 08:18:32
URL: http://malinisaksson.blogg.se/
Postat av: Biggis

Precis, håller med Malin! Bara du blir klar med körkortet så finns ju inga hinder att ta dig dit du vill!:)

2008-07-27 @ 23:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0