Ersboda

Äntligen kom jag mig iväg på Umeådans! Hade inte planerat det eller jag viste inte ens om det förren i torsdags på Aveny, då underbaraste Shake spelade förövrigt.

Och då fantastiska Blender spelade i Umeå så blev frestelsen tillräkligt stor för att ta en liten norrlandstripp på en ca 30 mil enkel. Det var jag, Jenny L och Kakan som åkte. Dansen var urrolig! Dansade med en massa mysiga och roliga killar. Vill verkligen åka dit snart igen. Kvällens höjdpunkt (eller en av dem i alla fall)  var att jag äntligen fick tag på och vågade bjuda upp en kille som jag varit sugen på att dansa med länge. Och jag blev inte besviken! Blir verkligen så glad av att dansa med nya bra danskillar. Tänk att man forfarande blir nervös av att bjuda upp nya människor iaf de som man vet är riktigt bra, efter alla år som jag dansat...

Är nog lite speedad nu känner jag. Borde nog sova snarast, jobbar kväll ikväll.

Ankan är nöjd, lycklig och skönt danstrött i kroppen.

Nu ska jag krypa ner hos Daniel och mysa.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, märkligt men kanske tur att man aldrig blir så "rutinerad" på dansgolvet att man slutar va nervös inför nya spännande danspartners. Det handlar väl helt enkelt om att man själv vill göra bra ifrån sig så att killen inte ska bli besviken utan helst tänka: "Wow!" :-P

2008-03-09 @ 14:11:38
URL: http://livsdans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0