Stön och onk

Fan, denna dag var bland de jobbigaste på länge... Både grinade och svor tillslut. Jag håller på att bli förkyld, eller jag är väll det i och för sig :( Vi var en person kort i arbetslaget idag igen... Catharina var själv till stor del då M var på möte en sväng på fm och slutade tidigare på em så jag hade 2 patienter på fm plus mottagningsarbetet som kom i andra hand naturligtvis.

Det är märkligt det där med stress då jag tydligen klarar en hel del innan bägaren rinner över men idag så märkte jag inte själv när det var nära för översvämmning förren jag redan var helt blöt om fötterna! Ja ni fattar kanske symboliken.

Jag klarar tydligen inte av att sitta på två stolar inte än i alla fall.  mottagningsstolen och behandlingssysterstolen. Det blev bara en massa på hög och jag vill ju gärna ha koll när min uppgift är att ha koll. Efter att både öron och kinder blivit tomatröda (det ska mycket till innan jag rodnar) så började jag tjuta, tårarna bara rann. Så då kunde jag även lägga till svullna ögon och läppar på meritlistan. Suck, det var länge sedan jag brast samman på jobbet, i alla fall vad jag minns.

Malin kommer idag, som jag längtat! Men jag är helt slut, har inte enns orkat svara på smset än... men du vet ju att jag kan vara lite långsam ibland...

Lägenheten är ett kaos och det luktar till och med illa, hatar det.

Sedan har jag minst hundra funderingar till över mitt liv och allt vad det innebär. Jag är bara trött. Trotts att jag bara latade mig nästan hela helgen, jag hade nog behövt dansa istället för att vila tror jag. Dansen min meditation och verkligehetsflykt... men hur länge kan man leva i en verkligehetsflykt? Rak kommunikation, finns det någon kurs i det.  Känslomässig svacka.. jo.

Tack gode gud att du jobbade idag C! Sorry att jag stundvis öste en massa gnäll bara.. Puss!

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, det låter som att det är lite mycket samtidigt för dig just nu. Försök bena ut vad som är viktigast i livet och börja där. Om de viktigaste sakerna inte är vad de borde drar de med sig allt annat. Stärkande kramar

2008-11-11 @ 19:46:57
URL: http://www.livsdans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0