Yesterday och Globen samt sömnskuld!

Nu kan jag inte skjuta på bloggandet mer, man får ju skämmas.

Ännu en välfylld Ankahelg har i alla fall ägt rum. Perkarna spelade på Aveny i torsdags, helt okej, lite mycket periklesdunk ibland men jag hade roligt. Kvällen gick fort och helt plötsligt var klockan 02 och musiken tystnade. Då jag är en tidsoptimist av rang så hade jag naturligtvis inte packat klart inför helgen i huvudstaden. Så därför blev det bara ca tre timmars sömn den natten. Lyckades sova någon timma i bussen på väg ner tack och lov.

Dagen var fylld med globenrep, Kjelle var på ett fantastiskt humör. Men då jag lider av en envis dansbacil så var jag tvungen att smita iväg lite tidigare från repet och göra min premiär på Yesterday.  Stort tack till Sven som hämtade mig :)

Dansen på Yesterday var riktigt rolig, stället var mycket mindre än jag hade föreställt mig och det var mycket folk så det blev imellanåt lite knuffigt. Många av mina favoriter var där och jag behövde bara sitta tre danser. Blev faktiskt mycket uppbjuden, nästan hälften av gångerna... För att vara nere i Stockholm så buggade jag faktiskt bara tre låtar på hela kvällen. Bjöd upp en ny i vit tröja som såg ut att ha en skön stil men han var redan bokad, så då blev det inget. :(

Blender var jättebra! Sist på Matfors tyckde jag att de spelade så många snabba stutsiga låtar men denna gång upplevde jag det inte så. Älskar deras nya låt "Du får inte", underbaaaar! Det var flera i bandet som kommenterade att jag var så långt utanför mitt sedvanliga dansområde och det är en självförtroende bost faktiskt... att få veta att jag är sedd och att de vet vart jag hör hemma : ) Ett stort minus med Yesterday är att scenen är så bedrövligt långt upp! Man får verkligen anstränga sig för att kunna se på dem som ger och all underbar musik....

Globenkoncerten var jätterolig, förutom att jag höll på att somna sjungades... inte så kul. Men till sista delen av koncerten så hade jag tryckt i mig en halv påse chips så då hade jag energi som bara den! Programmet kommer att sändas den 14/12 och debn 21/12 Söndarar kl 19-20 i SVT.  Ska bli super att få se hur det blev :)

Resten av veckan har sprungit fram som vanligt, har haft sviter av helgens sömnbrist hela veckan tyvärr, mått skit på kvällarna! Sömnen är verkligen viktigt för allmäntillståndet.

Nu ska jag ner och tvätta. Har massor att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0