Skellefteå! Ja säger bara Jo.

Vilken fantastisk helg! Så mycket dans, så många nya bekantskaper och så mycket inspiration.

Jag började färden norrut redan på torsdagkväll då jag på fredagen gick en kurs via jobbet i Umeå (mycket intressant och roligt det oxå). Vid 17 tiden hämtade Erik och Mikaela mig för färden vidare mot Skellefteå. Framme så bjöd Anton på mat hemma hos sig. Det var en hel hög med folk där, lite nervöst när jag inte kände någon igentligen. Lagom till 20:00 så stegade vi in på Folket Park och kvällen med Blender och Zlips. Mycket fint ställe, runt stort golv, högt i tak och bra med upphöjda sittplatser. Ett stort plus är att scenen var låg så det var lätt att titta upp och få kontakt när man dansade förbi! Dansmässigt var kvällen superb, jag var supertaggad efter tre veckors dansfrånvaro, och förkylningen gick som över av sig självt. Dansade nästan varje dans.

Något jag ångrar efter varje dans är att jag är så osocial! Att jag inte har ro i kroppen att sitta ner och prata med allt fina människor som sitter ner ibland, å då tänker jag främst på tjejerna. Men så fort jag kommer in genom portarna är det som att jägarn i mig tar sikte på lämpliga dansobjekt och så rullar det bara på.

Hursom väl när dansen var slut och kramkalaset med älsklingarna i banden var över åkte vi hem till Skråmträsk för några få timmars sömn. Tack vare Janas öronproppar sov jag helt ovaggade till frukosten var serverad. : )

Foxkursen! Gud va roligt det var! Jana var otroligt bra på att lära ut på ett roligt och lättsamt sätt. Det var många bra dansare på kursen och bra struktur.

På kvällen roade vi oss först på en resurang med slumpvisbordsplacering. Jag satt med Jana, Pernilla och en man som gick foxkursen, han var riktigt bra på att dansa. Å det kunde tjejerna oxå, vågade mig på att bjuda upp Pernilla och Jana bjöd upp mig redan på fredagen :) Susanna dansade jag oxå med, fast där var det jag som styrde, svårt men kul :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Var inte Daniel med på foxkursen? Nu smäller det snart Ankan:) Ni kanske får hjälpa mig att servera lite för vi blir runt 20 pers på festen och vi ska ha 2-rätters:)

2008-10-07 @ 11:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0