tomma söndag

Att en veckodag kan bli så känslomässigt laddad. Att känslomässigt kaos kan göra så ont i själen. Energin finns inte.

Julgardinerna är fortfarnade uppe. Orkar bara inte. Har ingen lust. Livet känns som en väntan. Fast väntan på vad? På nästa dansrus, skratt, närhet, vänskap, kärlek, barn? Just nu känns det i alla fall väldigt tomt. Skönt att det är måndag imorgon, en ny vecka fylld med uppgifter utanför mig själv. För jag orkar inte tänka, för tankar leder till tårar.. och jag är inte så förtjust i tårar.

Och att gråta inför Daniel vill jag inte, känner mig inte ha rätt att göra det heller. Han ska inte behöva trösta mig. Men tårarna finns där hela tiden under den ibland glada, tuffa eller kalla fasaden. Under ytan.

Kommentarer
Postat av: Kram

Omfamna sorgen och låt den rinna ut. Ta hand om alla dina känslor som om de vore dina barn.



Bryr mig om

2009-02-22 @ 23:49:06
Postat av: Malin

Åh Ankan.... Hoppas måndagen känns bättre. Tänker på dig! Hörde föresten att ni hade bokat biljetter hit nu, underbart, det kmmer att blie en fantastisk helg!! Kramar!

2009-02-23 @ 10:28:19
URL: http://malinisaksson.blogg.se/
Postat av: Carro

En dag vänder det. Låt det vara jobbigt fram tills dess, allt har sin tid i sånna processer. Det kan bara bli bättre! Va rädd om dej. Kram!

2009-02-23 @ 22:47:05
URL: http://carros80.blogg.se/
Postat av: Lina B

Usch, vissa dagar är bättre, andra är sämre. Men kom ihåg att efter regn kommer solsken:)



Kram

2009-02-24 @ 21:38:26
URL: http://vintertjarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stort grattis till ditt mod! Hjärnan tvekar ibland på hjärtats säkerhet, men det är väl så det ska vara antar jag.. och du, om du pendlar mellan skratt och gråt i typ samma sekund, så får jag återigen bara gratulera.... du är en helt vanlig tjej;)!

2009-02-25 @ 23:44:39
Postat av: Ulf

Ehh, det var jag som skrev förra inlägget oxå =S

2009-02-25 @ 23:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0