Sliten

Fest och Anka är inte en alltför lyckad kombination. Mår fortfarande pyton efter Karins 30års baluns igår i Sokstugan igår. Det var otroligt kul att träffa kära kusin Lollo och hennes kille Andreas. Det blev många roliga diskussioner under kvällen, mycket dansprat till min bordsgranne Ronnys stora glädje *haha* Karin har verkligen en stor vänskapskrets. Jag kände i princip ingen men det gjorde inte så mycket, det är alltid trevligt att mingla och prata med nya människor. Det roligaste på hela festen var att jag lärde mig lite mer Lindyhop. Lollo och Andreas bor i Uppsala och där är lindy vanligt och de har dansat det i flera år. Han var väldigt duktig både på att dansa och att lära ut. Så nu är jag helt såld! Sexor och åttor... det gäller att komma ihåg dem bara och få in rytmen ordentligt. Jag gillar när hjärnan får jobba för att få in nya rörelser ner till övriga kroppen. Det sitter verkligen i huvudet och det gäller att nöta tills stegen sitter naturligt..

Innan festen var jag inte riktigt på topp, hade tidigare på dan varit med som hjälpdansare på Stefans foxkurs för nybörjare. Det var kul men då det var glest på killfronten så dansade jag kille. Jäklar va jobbigt det är att föra, särskillt de som inte är så vana så klart. Det är lite andra muskler som används och det känns idag... När jag väl kom hem troddd jag att jag höll på att bli sjuk, var så trött så jag var nära till att stanna hemma. Men efter en dusch och en tupplur så fick jag tillräkligt energi för att vara glad och social på festen : )

Nästa helg blir det stockholm för hela slanten! Foxkurs och dans!








Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror verkligen att det ordnar sig med stugan till Öland, det brukar det ju göra... Har du semester den veckan? Jag hoppas verkligen att jag har det:) Kramar!

2009-01-28 @ 19:12:02
URL: http://malinisaksson.blogg.se/
Postat av: Karolina

Du du du du .... dejt - snart !! OK ;) !!

2009-01-28 @ 21:05:19
URL: http://sweetypajen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0