Sprutsyster

Ett mirakel, så som att det regnade manna från himlen! Så kändes det idag när min hjärnspöken, det vill säga min känsla av värdelöshet angående PAC och PVK-sättning som tillkommit den senaste veckan, flög sin kos hastigt och lustigt. Så fantastiskt skönt när man lyckas med nålsättning på några av mottagningens svårflörtade vener och dessutom två patienter på rad. Vicky hade stuckit fyra gånger och så kom jag och bara bonga in an´ på första försöket. Både jag och patienten blev förvånade :)  Arbetslivet är riktigt roligt ibland! =) Kan tillägga att jag hade en liiiten fin segerdans inne på sskexpen efteråt, haha!

Lysnade på låten från igår när jag kom hem, blev lika vemodig som igårkväll när jag lyssnade på den. Så jag stängde av.

Tack för att ni bryr er. Kramar om.


Kommentarer
Postat av: Malin Isaksson

Ibland lyckas man och då kan man allt unna sig en segerdans:) Håller med föregående talare om att lita på magkänslan!! puss å kram!

2009-01-14 @ 20:41:38
Postat av: syster pannso

Ha! Den dansen hade jag velat se. En repris för oss som är fast på avd i helgen kanske? ;)

2009-01-14 @ 21:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0