Frustrerande funderingar..

hela jag är ett enda tänk. Lite påfrestande, eller inte så lite heller. Skulle vara skönt om man kunde vara tankeläsare ibland... Det är väääldigt svårt att veta vad en annan människa verkligen tänker, det är kanske därför man ska prata istället för att läsa mellan rader, gissa och skapa en massa bilder för sig själv i sitt eget huvud.

Jag tänker väldigt bra när jag skriver faktiskt, när orden kommer på pränt så är det som att dimmorna lättar och det blir lite klarare att se. För när jag tänker eller pratar då flyger tankarna bara omkring och glider iväg så fort jag tänkt tanken... typ. Men det känns inte som att bloggen är det rätta forumet för att reda ut mina tankar. Livet är ett enda långt risktagande... för vågar man inget så blir det lätt stillastående. Jag har vågat så mycket på slutet så jag behöver kanske lugn och ro för att inte ta ut mig helt. Hålla mig undan gungflyn och stå på stadig mark... men hur roligt är det på en skala?? Och jag vill inte ångra något jag inte vågat gjort heller, verkligen inte. Men det är kanske dumt att komplicera till livet oxå? Ja jag vet verkligen inte vad som är klokt! Men jag vet vad jag vill...

Hur som. Det har varit en helt okej kväll, riktigt trevligt var det hos kickis kompisar i bergsåker, det vart grillning och lite körsång till och med. Aveny var mer öde än öde när vi kom dit. Men det fyllde på sig riktigt bra och det var oväntat storfrämmat på besök oxå så det blev några riktiga superdanser för mig. Jag hade det inte riktigt lika kul på slutet. Jag fattar inte att vissa människor kan trigga igång mig på tre sekunder. Bland det värsta jag vet är när någon säger saker om mig, hur jag är och om min personlighet som inte har någon j-vla aning om hur och vem jag är! Blev så förbannad så jag började grina tillslut och det är ju inte så lustigt. Jag slutar nog aldrig att farsineras över alla de blommor som finns i herrens hage..

Nu ska jag sussa. Imorgon blir det Säter och Ersboda. Krattning, vila, bilåkning och dans =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0