TransDans

Guuuue va kul det var nu ikväll i Hudik. Ville INTE att det skulle ta slut men nu sitter jag ju hemma igen. Åkte med Lumba och Stina samt Jenny S som tillkom på hemvägen. Med Jenny L i bilen så går tiden fort, det är då ett som är säkert =) 

Det var Zlips som stod för underhållningen på scenen denna kväll och de är ju bara helt grymma. Bara älskar deras nya Bondmedly.. Och så även akapellalåten, mumsigt bra. Det var massor med bra folk på plats, bjöd upp en helt ny kille för mig och det var en trevlig upplevelse. Så skoj att hitta nya skickliga killar! Och jag har flera på min "lista" som jag vill få tag på och bjuda upp... Satt i och för sig mer än vanligt och buggade inte så jättemycket men det var bara så kul ändå. Tror att hela jag var ett leende hela kvällen.

Mina favoritdansare är så utspridda över landet så det blir ju ett himla flängande åt de flästa vädersträck för att få dansa med vissa...

Igår på dan demonstrerade jag för första gången. Det var Vårdförbundet som anordnade ett taåg för att visa politikerna och allmänheten att vi inte går med på de löner vi har för det arbete vi gör! VI har diskuterat mycket på jobbet hur lönerna borde fördelas och mellan ssk och usk borde det åtminstånde skilja 10 000 kroner och inte ynka hundralappar och tusenlappar som det är idag. Och upp till läkarna kanske 20-30 000 från vår lön.

Hoppas verkligen att det blir ett genomslag så vi får en mer rättvislön för det arbete och det ansvar vi har!
Det är ju inte direkt bara att strejka heller. Vårt arbete handlar och människor, liv och död.

Kommentarer
Postat av: Frida

Kul att kvällen blev så kul. Låter spännande med Bondmedleyt, det måste kommit till på sista tiden för jag har inte hört det. :) Min socialdanscomeback är nu avklarad och blev en helt ok kväll och jag laddar redan nu för nästa! :P Kram

2008-04-20 @ 12:37:48
URL: http://livsdans.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jag dansade till Bondmedleyt för första gången i fredags och jag tyckte att det kändes lite mysko med ett lugnt medley.. men jag hade turen att dansa med en superduktig kille så det blev fantastiskt bra ändå. Hade det varit JAG som hade fört hade det inte blivit lika bra kan jag säga.

2008-04-20 @ 19:11:19
URL: http://danstanten.blogg.se/alva
Postat av: Tessan (Danstanten)

Ojdå.. förra inlägget är alltså skrivet av DANSTANTEN Tessan.. det blev länk till min dotters blogg så det var kanske lite förvirrande :)

2008-04-20 @ 19:12:03
URL: http://danstanten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0