Lördagstristess

Har man inte tråkigt emellanåt så kan man inte ha riktig roligt... har jag hört i alla fall. Tänkte mig att jag skulle ta det  lugnt i helgen. Lever livet med fart och fläkt mest helatiden så lite ro kan inte skada. Men, nu sitter jag här i Säter och känner långtråkigheten attackera från alla kanter. Men jag är en tålamodig människa...

Det är otroligt vackert utanför. Var ute och plaskade i pölarna (sjöarna) på gårdsplan och njöt av solen, fågelsången och takdroppet förut. Det lär dock ta lååång tid innan alla dessa manshöga snöhögar har tinat ner. Som sagt tålamod. På våren skulle det inte vara fel att bo längre söderut...

Jag känner ro i kroppen... samtidigt som det gror en spänning inom mig. Det som lever får se vad som händer. Jag mår i alla fall väldigt bra och ser fram emot sommaren och allt som det innebär. Hoppas att semestrarna blir färdiga snart så jag kan börja planera. Förväntningarna är stora!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0