Fox i Skellefteå

Jag vet inte vart jag ska börja.. jag känner oändligt stor tacksamhet att jag än en gång fått delta som hjälpledare/dansare på en av Mickes foxkurser. Från början till slut så har helgen varit fantastisk och jag kommer att bära med mig minnena från den länge. Det var som jag sa till "Svärfar" på väg till bussen tidigare idag, det är som att komma hem när man kommer hit.

Micke... ja vad ska man säga. Hotell Skråmträsk! Världens bästa värd, utommordentlig ledare och så trevlig människa. Vi var ett gäng som sov i hans hus. Peg, Erik, Emil och Jenny. Alla galna upptag, danser, känslosvall.. Peg och Erik i samma rum, då går det inte att ha tråkigt ; )

Kursen var den bästa hittils i mitt tycke. En riktigt bra samling kursdeltagare, nivån var hög. Kursledarna var fokuserade och kompliterade varandra så bra! Jag försökte att göra mitt bästa med att tipsa och ge förslag när jag dansade runt i ringen, men det är verkligen inte lätt att ge konstruktiv kritik på ett bra sätt. Jag dansade med en man idag mot slutet av dan och vilken känsla det var när han praktiserade många av helgens övningar med mig. Det var ett härligt slutbetyg, att någon tagit till sig de saker vi gått igenom. Det var såklart fler som gjorde det oxå men jag minns särskillt honom.

Blender... vilket gäng :) Stämningen deras första extratimme var, ja... klackarna i taket! Det roligaste på hela kvällen var nästan när vi hälsade på i deras loge´ Aldrig har en paus gått så fort. =) Dessutom tömde vi i princip hela Rotans vinföråd och det gjorde ju inte stämningen dystrare precis ;)

Rotan! Mysigare och personligare danslokal får man leta efter länge!

Som avslutning, en liten bild. Kanske en av de bästa danserna jag fick under helgen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0