Att vara på väg...

Har levt med delar av mitt bohag i plastkassar i helgen... är så otroligt tacksam för att jag har vänner som erbjuder sovplats men det är så frustrerande och jobbigt att inte ha sina saker runt om kring sig. Inte vara i sitt hem. Inte ha internet, som hjälper till att ta bort tankar och få tiden att gå.

Längtar så efter att få flytta in på Uppfartsvägen... längtar. Vill shoppa möbler, lägga saker på sin plats, göra mig ett hem. En trygg plats att landa i.

Helgen har varit ganska intensiv, i alla fall på kvällstid. Fredag hämtade Jiet mig och mina påsar för att sedan åka till fantastiska Anna i Ulriksdal. Tjejmiddag med tre smålandsbrudar, jag och (världen är liten) en tjej ifrån Rossön, Linnea som är släkt med min kusins man på något vänster. Vi åt en gudomlig måltid bestående av grillat vildsvin och kyckling, kantareller, majs och allt möjligt gott. Drack gott gjorde vi uppenbarligen oxå... hej och hå. Några timmar på Lemonbar gick fint det oxå.
Lördag var det vila på tapeten, gick så där men framåt kvällen styrde jag och Hovling upp en afton på Söder. Creps i alla dess former med Äppelmust i glasen. Gott! Underhållningen (förutom nöjet att umgås med obeskrivliga Lina) var Midnattsloppet som gick runt söder. Vi stod och såg på folkfesten i orangea tröjor ett bra tag för att få se och heja på Helena men det gick sådär. Däremot dök de springande Clownerna Rickard och Matts upp så vi fick heja på dem i stället : )

Just nu är jag hemma igen. Ska sätta mig ner och göra en budget, kolla ikea.se och annat smått och gått. Får se när P kommer hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0