Konstig känsla idag.

Vet inte vad jag ska skriva idag. Kände mig tom och ledsen när jag gick hem idag från jobbet. Tiden går så fort och snart så är episoden Ann-Katrin och Per Erik över helt och hållet. Det är en trygghet att fortfarande sova under samma tak, kunna få hjälp med saker och ting. Prata. Höra honom gå runt i lgh när han är hemma. Äta ihop ibland. Säga godnatt. Ja vardagliga saker.

Jag har svårt att ta in allt samtidigt, eller det är helt omöjligt att göra det. Det är som att alla känslor och tankar är insorterade i små askar i en byrå och jag kan bara öppna en låda i taget. Just nu är jag helt inne i lådan 30 september då får jag nyckeln till mitt nya liv. Hur jag ska inreda och vad jag ska köpa och så vidare... Praktiska saker. Tänker i princip inte alls på beslutet vi tagit på ett känslomässigt plan. Om det är rätt eller fel. Känns orelevant på något sätt.

Tänker inte så mycket alls. Är mer stressad. Räntesatser och Stibor och förhandlingar snurrar i mitt huvud. Hur ska lilla jag lyckas få ner någon ränta? Jag måste läsa på mera... är så oändligt tacksam över den hjälp jag har fått. Tack! Bankvärlden känns inte lika märklig som för några veckor sedan och det är ju något posetivt.

I helgen åkte jag hem till Säter en sväng, dansade på vägen på Älvstagården. Underbara Zlips!!! Jag och Pajen blev kvar på logen till kvart i två minst. Han träffa familjen på lördagförmiddag för att sedan bege mig ner till Thomas drömparadisö utanför söderhamn. En underbar dag, kväll, natt och morgon blev det. Avslappnad samvaro utan att något måste vara perfekt. Och det är då det blir perfekt märker jag. Med underbara människor, god mat, snittar och paj och kräftor och hembaktbröd och ost. Mums. Sång och rytmlekar. Efter maten var temperaturen i bastun perfekt. Bastu och upprepade bad i månskenet på hal och ojämn stenbotten. Obeskrivligt underbart helt enkelt. Sedan följde några timmars dans i stugan till dagen började gry igen. Sensommar. Lycka.

Imorgon börjar kören igen. Känns bra. Vardagen är här igen. Hoppas verkligen att jag kommer att må bra den här hösten. Har haft ordentliga dippar tidigare höstar. Förutom 2010. Men det får jag ta då i så fall.

Resten av veckan är oklar. Skulle vilja dansa på onsdag i barva men jag känner inte ork för att leta skjuts. Helgen vet jag inte vad jag ska göra. Skulle vilja dansa till Zlips både lördag och söndag i alla fall. Får se om det går att lösa praktiskt på något sätt.

Det är så skönt att skriva. Är glad över att jag började igen.



Kommentarer
Postat av: Ninnie

Tror inte jag kan hjälpa dig så mycket, men det blir bättre jag lovar. Plötsligt en dag vaknar man upp och inser att man inte är ledsen längre, att man rent av är rätt lycklig - utan att man har en aning om hur det gått till. Jag lovar. Även om det känns långt bort...



Räntor på bolån går att få ner i alla fall! Ett tips är att först höra med SEB (som haft väldigt låg ränta ett tag) vad de skulle kunna erbjuda som bäst (blir ofta bättre om du flyttar alla andra bank-saker till den banken, som sparande, lönekonto mm). Sedan är det bara att boka tid hos övriga banker och säga att du blivit erbjuden den räntan (eller gå gärna snäppet lägre :P) hos annan bank, och hör vad de kan erbjuda. Det kan ju skilja i annat också, t.ex. hur mycket du måste lägga i handpenning, och vilka förmåner du får i övrigt som kund hos den banken.



Lycka till!

2011-09-03 @ 19:11:19
URL: http://ninniflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0