Nya vägar och nya blad

Det var länge sedan jag skrev något här nu och det är av olika orsaker. Men idag känner jag att det är dax. Känns ovant bara, har blivit van vid att vara eftertänksam och inte bara ösa ur mig mina tankar och känslor som jag kanske gjorde förut. Jag tror att det är bra att ha någon sorts jämnvikt.

Jag har tänkt mycket på hur jag är... den aldrig sinande frågan "vem är jag" har cirkulerat i mina tankar länge.
Börjar nog komma fram till svaret på frågan mer och mer men inte trodde jag att det skulle ta sådan tid. Det är svårt att ta på. Min avundsjuka på människor med drivkraft och naturlig pondus, skinn på näsan och starka åsikter. Jag börjar förstå att jag inte skulle vara jag om jag försöker vara någon annan. 

Allt jag är med om berikar mig. De sista åren har givit mig massor... massor med känslor, kärlek, nya tankesätt, vänskap, upplevelser. Jag är så tacksam. 

Framtiden är en konstig plats. Undrar hur min blir.


Kommentarer
Postat av: Helena

Så ömt, djupt och vackert formulerat!

Det du skriver berör!!

2011-07-11 @ 20:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0