All helgona imorgon

Det är en fin högtid tycker jag, tända ljus, smycka gravar, frid tänka på dem som gått före in i vad det nu är som sker när man dör... Sedan tillkömmer ju det nya med utklädning och sånt med dét är ju in te det som är fokus igentligen.

Senaste dagarna har det varit mer eller mindre kaos på jobbet. Död, sorg och förtvivlan var det sista som uppfylde mig innan bytet till privata kläder i omklädningsrummet. Det är så snabba förändringar i det här yrket, från ett patientrum till ett annat. Man får ikläda sig olika roller hela tiden, annpassa sig och ändå vara sig själv.

Idag var det små barn med i bilden... orättvist. Obeskrivligt när den stora skräcken för de flesta barn inträffar. Att mamma inte finns mer.... tungt. Svårt att inte ta med sig det hem. Byter ämne nu.

Det är fredag och nu väntar två dagars ledighet, fantaaaastiskt skönt. Imorgon blir det fest. och eventuellt en sväng till kyrkan. Daniel ska sjunga med kören i GA. Nu ska jag ha mig en till Beilys, så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0