blogg!

Då var det dax igen då... Vad har hänt sedan sist?

Övningskörde med daniel i går kväll på Nordicparkeringen. Det var minst sagt en omtumlande upplevelse. Först och främst så var det första gången jag satt bakom ratten i hans sällskap och första gången jag körde i mörker. Det var riktigt klurigt. Jag gick igen en mängd känslor : Självsäkerhet, som snabbt gick över till total känsla av "det kommer aldrig att gå!"  När vi kom till parkeringen så var det en annan bil där som oxå övningskörde (tack och lov så är jag inte den enda i stan som inte tagit körkort) men med denna konkurans på banan så var mitt självförtroende inte det bästa. Var på väg att banga och åka hem igen. Men tillslut så kom jag då änterligen igång. Gasa, växla, kolla speglar, backa, usvängar och annat matnyttigt gicks igenom. Min kära var så förstående och pedagogisk. Jag kände mig inte trängd eller irriterade. Känns som en stor lättnad.... då jag har mindre positiva erfarenheter sedan tidigare.

Lycklig som en lärka, kär och galen, glad i själen =)

Var på handledning idag, en psykolog ifrån barnkliniken höll i samtalet. Känns bra att få höra att andra oxå känner sig otillräkliga och ställda inför denna verklighet..  Man borde inte ens behöva fundera på att acceptera livets slut innan man hunnit komma in i vuxenlivet... Blir nog en tung höst på jobbet. Ville bara grina när jag gick hem från jobbet i söndagskväll och när jag gick dit på måndagmorgon. Suck! Livet är verkligen inte rättvist... men vad är rättvishet? 

Ja de stora frågorna finns det inga svar till.

Nu ska jag återgå till mina vardagsrumsväggar en stund till. 

Kommentarer
Postat av: Rolf

Ja du Ankan, trodde inte att daniel kunde ta dig ifrån oss en en ute kväll...:( Nästa gång får du inte svika oss!!

2006-10-08 @ 17:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0