Val - 06

All denna valstress! Nu har jag iaf gjort Aftonbladets test och beroende på mina intresseval så ligger Folkpartiet, Miljöpartiet och KD´s frågor närmast mina åsikter. Jag som trodde att jag var sosse eller centerpartist, inte för att jag har satt mig in i valet eller i politiken över huvud taget, tyvärr, men ändå. 

De viktiga frågorna för mig just nu i livet är jämstäldhet, arbete, välfärd, skatter, miljö. Skatterna finns ju av en anledning, vård, skola och omsorg. Livet är ju sällan rättvist men just de sakerna skall vara en trygghet och utan skatter tror jag inte att det är möjligt att få den trygghet vi har i sverige. Men kanske kan det vara mer restriktivt med diverse bidrag, istället för bidrag skulle folk få hjälp till att arbeta om man har fysisk och psykisk möjlighet till det.

Hur som hällst sitter och skriver i Säter ska in till staden senare i dag. Vilken skilnad i fritid det är nu jämfört med för ett år sedan! För att inte tala om den egna ekonomin! Det är härligt att vara ledig när man är ledig och få en stadig summa när lönen kommer den 28.de : )

Nu ska jag ut och njuta av den begynande hösten!

Kramar till dem som behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0