Dans i Matfors Date 28/4

Vilken kanonkväll! Med vissa undantag i och för sig. Men jag börjar från början. Då Daniel skulle ut på galej med grabbarna så stod jag utan färdsällskap de knappa milen till dansen och som den välplanerade människa jag är satte jag igång med skjutsletande så där en halvfyra när jag satt hos frissan.... Efter många om och men så hörde Anna-Karin av sig framåt kvällskvisten.  Innan vi åkte blev det lite vin i hennes soffa, mycket trevligt. Kom till dansen ca 22 tror jag, Jenny och Thomas var oxå med.

På stället var det luftigt med folk, gott om plats men ändå överaskande knuffigt. Date gjorde mig tyvärr besvikna, de senaste gångerna jag dansat till dem (Hudikmaran och på Hög) så var de kanon. Nu så höll de inte tiderna (30min pausen blev närmare 45 minuter!) och just nu kan jag bara komma ihåg 3-4 st riktiga mysfoxar under hela kvällen, inte ens sista dansen blev en myslåt! Vissa bitar var ju naturligtvis kanon då de spelade med mycket känsla men ändå.... 

Jag blir alltid så förundrad när det står folk framme vid scenen och dyrkar bandet, de måste ju sakna någon vital del i området där förnuftet sitter i hjärnan.  Själv tror jag eller iaf fått för mig att banden tycker att det är jobbigt och inte får lust att spela ut sitt "scenspråk" när det är nån som står men en filmkamera rakt upp i nyllet... men vad vet jag? Bruden som stod där verkade ha en toppkväll och ibland fick hon sällskap av ett par killar oxå....

Hur som hällst, åter till dansen. Fick dansa de flesta danserna, riktigt kul, buggade vid två tillfällen oxå kul. Det tog slut alldeles för fort!

Måste snart börja ladda inför min första natt av tre på sjukan....

Kommentarer
Postat av: Danstanten

Jag var fruktansvärt danssugen igår.. men har man sagt att man har dansat sin sista kväll innan bebisen kommer får man stå sitt kast (och så hade jag ju inte fixat någon hundvakt *viskar*)... det är ju trots allt mindre än 4 veckor kvar nu....

Härligt att läsa att du hade en kanonkväll!

2007-04-29 @ 16:17:02
URL: http://danstanten.blogg.se
Postat av: LEJon

Hej och tack för gårdagens som alltid utsökta danser!

Det är nästan skrämmande hur överens vi tycks vara om Dates insats igår, jag kollar din blogg just nu efter att jag själv skrivit min dansdagbok och överensstämmelsegranden känns inte direkt låg.

De där som stod framför scenen igår var helt klart av det mer udda slaget, sällan har väl några verkat mer oberörda eller omedvetna om hur förbaskat mycket de var i vägen. Jag bestämde mig efter ett tag för att "råka" köra på dem vid varje passage, men det tycktes inte ha någon som helst effekt. Då övergick jag till att regelmässigt passera dem på "framsidan", dvs mellan dem och scenen, men inte heller det rönte någon större framgång, de framstod som helt oberörda. Jag vet inte om jag ska imponeras eller förskräckas av dylikt, men du har nog rätt i att något helt klart måste fattas...=)

2007-04-29 @ 19:29:24
URL: http://www.lejondans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0