Juldagen

Jag börjar med en snabb beskrivning av Juldagenskvällsaktiviteter : ) Det var dans på folkets park i Bergeforsen till underbaaaara Shake. Att en människa kan stråla och visa så mycket sångarglädje som Kickan är en bedrift, och sedan att själva sången är så bra som den är, är ju inget minus  ; ) Fick mig en svängom med självaste trummisen oxå på slutet, skojskoj : )  Jag får väll acceptera att jag blivit en äkta groupie *haha*


Sedan var det visst ett till band som spelade oxå.  Men jag ska försöka att hålla inne med mina komentarer om dessa stackars män som antagligen gjorde sitt bästa och spelade ihop... Kan ju i alla fall säga att det inte blev mycket till nonstop då stora delar av publiken dissade band nummer två när det var dax för dem att spela.

Hur som, det var inte så mycket folk i Beforsen, men för min del var det kolosalt många av "mina" grabbar som hade letat sig dit. För Dannes del var det typ bara en handfull av brudarna han brukar dansa med som var där. Jag dansade nästan hela tiden, blev uppbjuden så det stänkte om det och det är ju väldigt roligt = ) Men det var många jag inte han med. Och några som jag verkligen inte fick dansa nog mycket med, tänker främst på ett visst Lejon, en gång är faktiskt ingen gång i danssammanhang.


Dagen påbörjades i Söråker hos Eva och Olle, då vi firat Jul hos dem och sov över. Jag gick en långpromenad ut till Havet över klippor och lägdor, så där mycket dagsljus har jag nog inte fått på hela vintern... Då vi inte hade någon mat hemma åkte vi hem till Säter fram på EM, men först så åkte vi förbi mellandagsrean i Birsta, från Media Market fick vi med oss en ljudanläggning hem.

Nu orkar jag inte skriva nå mera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0