Inspiration

... från diverse dansboggar och dansdagböcker. Jag skrev upp varje och jag menar varje dans jag var på från 96 och fram till sommaren -03 någon gång. Förde statistik och diagram och höll på, hade nog inget liv =) Och då jag inte har mycket till liv för tillfället (laddar inför min kväll med fyra liter Laxbon just nu) så ska jag göra en ungerfärlig lista på de senaste danserna jag fått nöjet att besöka.

2007

Januari
13/1
Hudik FH med Shake och Zlips. Åkte med Krister, AnnaKarin och två tjejer till, Daniel var på fest med jobbet. Det var en superdans, många favoriter där. Minns inte vad jag hade på mig.
20/1 S-vall Folkets Park Altiras 20 års jubileum med Shake. Jag och Daniel tog bilen över ån då det var kallt den kvällen och jag var rätt sliten av min då två veckor gamla förkylning. Dansen var sådär. Hade på mig min svarta nyårsklänning då det var jubileum och allt :)

Februari
3/2 Öviks mara Blender, Casanova och Perikles.
Jag och Daniel var lite sena som vanligt :) Dansen var så där, inget överväldigande. Hade en svacka mot slutet så jag var inte allt på humör. Men vi var kvar till slutet iaf. Var iklädd en kort grön/blå/grå prickig omlottklänning. Vi sov på Hotell Focus, mysigt och på söndagen roade vi oss kungligt på Paradisbadet. Kanonhelg för oss.

2006
December
25/12 Aveny Shake.
Var där med daniel, Magnus och Marlene. Käkade kass mat men dansade till kanonmusik. Hade svart kjol och grön satintopp.
31/12 Vemdalskalet Blender. Fantastiskt avslutning på året. Dansgolvet var kanske inte det största och inte publiken heller men det var jag och Daniel osså Blender :) Och bubbel ute i snön. Då jag varken brukar dansa berusad eller i höga klackar så lyckades jag med hattricket att ramla in i högtalarna och nästan på sångerskan maria *pinsamt* Hade min svarta på.
nyår

November
4/11 Aveny Shake.
En mycket kort danssväng då vi varit på Halloweenfest.
25/11 Södra berget, Altira och Shake. Dansade i tävlingslokalen med strålkastarsken och kristallkronor. Riktigt kul dans. Hade på mig svarta jeans och svartprickig satintopp.

Oktober
5/10 Aveny, Arvingarna.
Efter planeringsdag med jobbet och middag på Olearys. Gick med Malin som ville känna lite nostalgi. Svarta jeans och glittrig vringad topp.
14/10 Aveny Date
19/10 Aveny Blender. Jobbade kväll. Otroligt mycket folk och kul.
27/10 Hudik Dansmara. Zlips, Perikles, Titanix och Shake på övervåningen. Åkte med Daniel och Peter. Kul dans men otroligt kallt vid väggarna. Det är ett minus på folkan i Hudik, det går knappt att sitta mellan danserna om man vill det på grund av kölden från ventilationen. Kvällen fick ett scitzat drag då man sprang upp och ned för att få dansa till Shake oxå. Skulle något band spelat uppe skulle det varit Titanix....  Klädsel jeans och svart upptill. Här kommer en bild på mig och Daniel

Jag ocj Daniel på dansmaran

28/10 Hudik dansmaraBlender, Date och Whalströms. Åter igen var Daniel på galej med jobbet så denna gång åkte jag med Maria. Det var lite trögstartat men sedan kom vi igång regält. Superkul dans som dock avslutades med ett hjärtstopp på lilla golvet mitt under sista dansen. Klädsel svart kjol.

September
8-9/9 Övik Dansmara Boogart, Blender med flera.
Åkte med Malin och Kicki bodde på hotell. Riktigt härlig helg med brudarna och så en onämd mängd danskillar :) Hade på mig en grå/svart randigt linne en av kvällarna.

Augusti

3/8 Ånäsparken Blender.
4/8 Älvstagården Blender. Åkte med Daniel och Malin.
Dansen var kanon och pausen.
10/8 Ånäsparken Date
13/8 Hög Date
17/8 Ånäsparken Jannez.
Utan Daniel han var klok han som inte åkte. Jannez gjorde mig inte imponerad och danspubliken var mest äldre.
20/8  Hög Shake. Grill före och dansfinal på Hög, den bästa sommarbanan.

Juli
13/7 Ånäsparken Zlips.
14/7 Älvstagården Boogart.
Åkte med Lina och Magnus W.
27/7 Ånäsparken Boogart. Den här kvällen minns jag så väl. Innan var jag med jobbet och åt på Viktoria. Jag hade på mig vita linneshorts och ett svart/grått randigt linne. Dansade nästan hela kvällen med Daniel, det regnade ute. Den första kyssen var den kvällen och det var då vi blev tillsammans...

Juni
7/6 Norra berget, Altiras säsongsavslutning, Shake. Den första killen jag bjöd upp den här kvällen var Daniel. Vi hade aldrig dansat förut men det var specielt direkt. Han bokade mig inför sista dansen :)

Mars
29/3 Altira Zlips
. Kommer ihåg att jag njöt kopiöst denna dans då det var en evighet sedan jag var på riktig dans.


Kommentarer
Postat av: Biggis

Kul med bilder!!

2007-02-28 @ 10:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0