Vemdalen och Jobb

En vecka in på det nya året 2007. Detta år festades in regält med tre dagar i en liten och välfylld fjällstuga (J32) Fyra bäddar och nio personer fast i snitt var det bara 7 som sov hemma. Hur som hällst snön låg djup och det var fint väder, det blev ingen a skidor men dock en mass sopsäcksåkning =) Mat, drinkar, kortspel, dans till Blender, höga klackar, raketer, dåliga snapsvisor och gemytlighet kan sammanfatta fjälvistelsen.

Tillbaka till Sundsvall och verkligheten där jobbet väntade. Efter fyra dagar på onken är jag nu nära total utmattning. Det är obeskrivligt psykiskt  ansträngande just ny, jobbade kväll igår och sprang var tioned minut mellan ett patientrum och medicinrummet utan resultat. Maktlöshet är bland det värsta i det här yrket, när man gör allt och verkligen försöker tänka ut nya saker och inget hjälper, smärtan paniken och ångesten är kvar ändå....

En ny förkylning är i startgroparna också.

Men jag är i alla fall mycket lycklig på hemmaplan!  :)

Kommentarer
Postat av: Malin

I morgon blir det afternoon, härligt:)

2007-01-09 @ 22:56:02
Postat av: Malin

Jag jobbar dag på söndag så då orkar jag inte dansa på lördag:(

2007-01-10 @ 13:22:20
Postat av: Malin

Ankan, vi kommer nästan att bli grannar:)

2007-01-16 @ 11:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0