Dans & Bondbesök

I fredags 8/6 var det dans igen till ett av mina två favoritband. Efter tre dagars ledighet i strålande sol var jag lite trött på vägen dit (klagar absolut inte) =)  Energi, lust och glädjen över att få leva ökade för var mil närmare vi kom Jättendal. Det var rätt så mycket folk, som vanligt blandad publik just på detta dansställe. Det första vi såg när vi väl parkerat var ett gäng som korkade upp både öl och vin, en aning onödigt kan tänkas....

Försökte komma över min buggfobi denna kväll, det gick väll så där kan man väll säga. Min drömprins och jag drog av en bugg i långsamt tempo och det var då väldigt roligt. Kvällen gick tokfort som vanligt. Fick några kalasfoxar : )  Kvällen avslutades med en mycket fin och stämmningsfull tyst minut för Richard i Jannez som dog på grund av en olyckshändelse tidigare samma morgon. Jag har aldrig varit med om en så kompakt tystnad på ett dansgolv tidigare.....

Dagen efter var det bara upp och iväg för ett pass på Onken. Efter 3-4 timmars sömn är man ju lite smådäven kan man säga, för att inte tala om söndagspasset. Hur som, efter jobbet gick jag och Daniel ner till ån för att vila innan kvällens bravader. Vi somnade jätteskönt där, underbart!

Sedan bar det av till Ljustorp och till Nils och Anna! D bodde i byn under låg och mellanstadiet. Jag har inte varit i Ljustorp tidigare och jag kan säga att det är precis i sådana omgivningar som jag vill bo. Det är såå otroligt vackert där, väldigt likt Indal på sätt och vis fast ännu vackrare. Synd att det är så långt ifrån stan bara...

Nu orkar jag faktiskt inte skriva nå mer, är rädd för att jag har fått en sommarförkylning i kroppen.... Tvi tvi och ta i trä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0