Upp som en sol och ned....

Man kan säga att jag kännt mig som en pannkaka idag. *Suck* Orkar knappt skriva om det, det är så extremt pinsamt, misslyckande och ångestskapande att göra fel i det här yrket. Jag gjorde ett fel igårkväll och upptäckte det vid lunchtid idag, full huggning med att försöka rätta till innan patienten skulle hem kl 13, ringa och informera läkaren, apoteket, och bårtransporten. Ha någolunda koll på sina andra patienter. Samtidigt som ångesten sliter i bröstet och man ser sig själv som en erinran i Vårdfacket.. Men patienten mådde i alla fall  bra... ja eller bra utifrån förutsättningarna kanske. Dr Petra sa att det inte bara var mitt fel då läkarordinationen ner till apoteket var felande oxå. Och att jag var så duktig och nogrand i mitt arbete. (ja i vanliga fall ja...) Det kändes fantastiskt skönt att höra kan jag säga, när självförtroendet är i botten och tårarna i höjden.

Kraven man har på sig själv är skyhöga och när man misslyckas med något som har med lm att göra så är besvikelsen på sig själv total.... Är det bara jag som har gjort fel?????? Och när man väl gjort fel så kommer tankarna, HUR många gånger har jag gjort fel utan att upptäcka det sedan?! *Ångest* Jag tackar de högre makterna för att det var jag som upptäckte mitt fel och kunde rätta till det.

Nu är jag hemma, kastat i mig lite tacos då det naturligtvis inte blev någon lunch för min del. Mycket uttröttad...

I nuläget är inte suget efter dans närvarande någonstans, så det blir nog inget Aveny ikväll för mig.

Misslyckad syster. SuckSuckSuck

Kommentarer
Postat av: Biggis

Vi har handlat, gör upp i helgen!:)

2007-03-22 @ 19:10:06
Postat av: Biggis igen

Det bästa är att det löste sig! Inte kul att känna att man gör fel..det magontet! Kram!

2007-03-22 @ 19:11:47
Postat av: Malin

Jag känner igen ångesten, har oxå gjort fel men aldrig dödat någon så jag e nöjd:) Skämt å sido så tror jag att de e omöjligt att inte göra fel, stressen man jobbar under skapar ju en del fel.... Huvudsaken e ju att man upptäcker felen eller att någon annan gör det. Ses i helgen:)

2007-03-22 @ 19:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0