Irritation

Idag var det adventspyssel på jobbet. Blev riktigt inspirerad : )

Väl hemma efter lite sedvanlig vila städade jag ur några överskåp i hallen för att bereda plats för Julkartongerna som stor del under året bor i förådet i källaren. Det blev en tung börda att konka ned. Men då jag är en stark flicka så samlade jag ihop grejerna, lyfte, bet ihop och ställde mig ute i korridoren för att invänta hissen...... Då jag väntat en halv evighet på hisseländet som inte kom bet jag ihop lite till och gick till den andra hissen i andra änden av huset. Tur man är utrustad med ett oäändligt tålamod... *host* Med kraftigt röda axlar efter de tunga axelväskorna kom jag till slut ner till förådet. Vid det laget var jag liite irreterad kanske, så jag kastade iväg väskorna på golvet. Det var ett tag sedan jag öppnade dörrarna till det kära förådet, det var bildligt talat som att stå ivägen för en mindre lavin. Jesus va prylar vi har som inte behövs eller används, då de är hänvisade till en garderob i källarn! Kan säga att det inte riktigt hjälpte med att bita ihop längre... Det var bara att ta Gud i hågen och tackla sig in mot hyllan med lådor, ta ut lådorna med Julatiraljer (förhoppningsvis) för att sedan knö in det som stod utanför och fort som ögat stänga dörren igen...

Kan ju säga att suget efter att  Advent och Julstöka hade hunnit släppa en aning då jag väl var tillbaka välbehållen i lgh. Å inte hittade jag mina Adventsljustakar heller : (

Hur som hällst, det är jättefint ute. Snöigt, nollgradigt och härligt  : )

Igår fyllde Daniel 29 år, i onsdags kom Ann och Thomas samt en kompis till dem förbi på fika. Igår kom Gun, Eva, Olle och Malle för att göra det samma. Danne fick en fin, hamrad, tumring i silver av mig, den blev riktigt bra : )
Ikväll känner jag mig riktigt trött, det har varit något varje kväll hela veckan. Måndag buggkurs, tisdag kören, onsdag gäster, torsdag först långövning med kören och sedan gäster. Tror att det blir en tidig kväll ikväll.

Åsså en jätteglad nyhet! Jag har äntligen fått en tjänst i förvaltningen =) Från och med den 26/1 -08 och frammåt. Hade en liten glädjedans i läkemedelsrummet med chefen kom med papper om erbjudandet om tillsvidareanställningen =) Och AS och C har tydligen oxå framtiden tryggad för ett tag : ) SÅ skönt!

Förra Idolvinnaren Markus vinnarlåt är på RIX nu. Den och han är verkligen såå bra! Önska att Daniel Karlsson hade haft chans att vinna i år....

Nya friska tag imorgon : )

Kommentarer
Postat av: Ann-So

Tjohoo! Trodde inte det var sant först, hon såg så bister ut när hon kom in på expen och sen började hon prata om andra saker. Sen säger hon bara så där att vi får vara kvar ett tag till, trode jag skulle få en hjärtinfarkt!! Kram!

2007-12-01 @ 10:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0