Däckbytardag

Jobbade kvällen igår. Innan det åkte vi till Säter för att byta däck. Å jag körde från bergsåker : ) Det var jättejobbigt från början, spände mig som bara den. men det gick bra, var nära att köra av vägen ett par gånger bara... När vi kom fram sa Daniel, du kunde ju till och med prata samtidigt *skratt*.

Medan D bytte däck gick jag och tog några kort på ladugårdstillbygget, det var lite dimmigt som ni ser...

    


Då jag inte är riktigt pigg så fick jag sova en stund på soffan i salen, snabbmysa med kissarna och umgås med min far innan vi räsade in till sjukan.

Då jag tack och lov fick flexledigt idag så jobbar jag inte förren på tisdag nästa gång, fyra dagars ledig, känns underbart! Är verkligen trött på jobbet just nu, orkar inte sätta mig in i allt 100 procentigt.

Igår brast det för mig, några patienter blev sura och griniga och jag blev bara ledsen. Inge kul när någon får det att låta som att man försöker djävlas istället för att underlätta saker och ting.
I huvudet förstår jag möjliga psykologiska orsaker till deras "sinnessämning", men jag är bara människa och ibland orkar jag inte skilja på ilska mot mig personligen, då det igentligen är deras sjukdom de är arga på. Så när jag var klar inne på deras rum var jag tvungen att gå på toa å grina. Det var länge sedan jag gjorde det... 

Man ger så mycket av sig själv i det här jobbet, ibland finns inte orken där bara! Semester skulle inte sitta fel, men så känner ju de flesta ibland. Om en vecka ska jag till mottagningen och jobba där i två månader, väldigt, väldigt lägligt.

Nu ska jag sova en stund. Ikväll är det dansmara! Så det gäller att vila sig innan!

Kommentarer
Postat av: Ann-So

Jag vet vilka du menar, det har inte varit lätt. Man ger och ger men någonstans så käns det som de bara är ute efter att upptäcka fel.
Saknar dig katten! Synd att du ska iväg på mottagningen även om det måste kännas skönt att slippa avdelningen lite. Hör av dig när du är tillbaka från Hudik. Kram!!

2007-10-27 @ 12:58:09
Postat av: Lina och Jonas

Hej Ankan!
Gillar du inte att köra bil, eller:)? Visste inte att det var en bedrift att prata och köra bil samtidigt;)
Hoppas du hade kul på maran, det hade vi.
Kram

2007-10-28 @ 12:12:20
URL: http://vintertjarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0