Snart...

imorgon är det dax för Mara i Övik. Längtar och har längtat så länge! Just nu känner jag mig dock förkyld, kul! Dricker honungsthe för fulla muggar, knaprar avledon men känner mig ändå vimmelkantig : (  Tar för givet att danslusten kommer att svepa bort all trötthet imorgon kl 19.00 och hålla i sig ända till lördagnatt klockan 03:30!

Träffade mina vapendragare i Roffes Gäng i går. Underbart som vanligt. Har nog aldrig varit så mätt någon gång, trodde inte att jag skulle klara av att gå hem =)  Det kommer inte att bli som på den gamla goda tiden framöver,  men livet är till för att förändras och RG kommer alltid att finnas! Pussar och Kramar till Roffe, Biggis och Muffen!

Snart väntar ett nytt pass på jobbet.... Vill inte dit just nu då varje pass jag haft på sista tiden (förutom nätterna) har varit fruktansvärda. Det är så jobbigt när det är full rulle heeeela tiden, så mycket att göra så vi i personalen inte hinner komunicera, när det är så fullt med information i skallen så det bara snurrar så jag inte vet var jag ska börja för att beta av i den långa "att göra listan" efter ronden och annat som kommer upp under dagen. När sedan något akut kommer upp ex feberfrossa hos någon så blir det för mycket.  Är det bara jag som inte pallar trycket eller vad är det?!  Arbetsmiljön känns inte precis optimal. Undrar hur mycket jag missat igentligen de senaste dagarna....

Det är väll någon fas i rollen som sjuksköterska kan jag tänka mig... Har jobbat i 1,5 år nu, är inte nyexad men heller inte gammal i gemet. Osäker på mina kunskaper, det berömda "duger jag" och en massa annat. Blä.

Nä det är bara att dra på sig hårdhandskarna och bli syster duktig en sväng till. Tack och lov för patientkontakten, arbetskamraterna och arbetsuppgifterna, det är världens bästa jobb jag har men.... det är inte roligt varje dag. Ska inte gnälla.

AnnSo:  Så roligt att du börjat på Onken, jag har sagt det förut och säger det igen. Kramar till dig : )

Kommentarer
Postat av: Ann-So

Kramar tillbaka!! Synd att vi inte jobbar flera pass tillsammans bara. Du är redan syster duktig!

2007-09-06 @ 16:08:36
Postat av: Biggis

Tack det samma!! Jag tror faktiskt att jag fortf är mätt!! Nej tiderna förändras, men vi får ju hålla kontakten ändå! KRAM!

2007-09-06 @ 19:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0