Flexledig

Helt otippat och oplanerat fick jag flexledigt idag. Jätteskönt! Kände igår på jobbet att förkylningen satt kvar i kroppen..

Idag fick jag ett myclet ovanligt infall: Baka bullar :) Var jag minns har jag bara bakat bullar en gång i mitt liv och det var minst 10 år sedan sist. Så efter en prommis in till Hemköp så blev det värsta bageriet här hemma. När jag ändå höll på så drog jag ihop en chokladbollssmet oxå. Nu mår jag illa... fem chokladbollar och två bullar med ett par mjölkglas var kanske inte den bästa lunchen på länge. Men det doftar ljuvligt i lägenheten av gräddade bullar :)

Helt plötsligt kommer minnet av när min morfar dog för 15 år sedan. Det var tidigt på hösten tror jag, jag kom hem från skolan och mamma höll på att baka bullar. Hon är alltid så stark min mamma. En helt fantastisk kvinna! Hoppas så innerligt att jag får behålla min föräldrar lång, lång tid framåt.. Uch va ledsen jag blev nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0