KASAM

Har börjat fundera lite smått på det där med vidareutbildning på sista tiden faktiskt.... Om jag inte blivit så massivt nedtryckt under skosulorna av en viss examinator M.S. för lite mer än två år sedan hade jag kanske börjat tänka lite mer än lite på just vidarutbildning.

Min C-uppsats om Sömn väcker fortfarande en viss ångest. Minnet av den halvt bortträngda Luciadagen -05 då mitt mycket ångestfyllda arbete, överaskande för både mig och min handledare blev underkänt sitter som en tagg i mitt studiehjärta...

Hur som hällst, det finns flera olika inriktningar innom sjuksköterskeriet att välja på. Onkologi ligger förstås nära till hands, cancersjukdomar finns överallt. Men även IVA tycker jag verkar intressant, mycket olika apparater, övervakning och sånt. Smärtlindring och sövning av patienter. Men än är det inte läge i alla fall.

Vad har då detta med rubrien att göra kanske min mer eller mindre anonyma publik funderar över. : )

Jag kom att tänka på KASAM när jag var inne på DansMaffians sida.  Jag är så himla glad över att jag börjat att bugga! Danskvällarna ger mig verkligen dubbelt så mycket nu som när jag "bara" foxade. Kurserna på Altira ger verkligen mycket och det känns som att kroppen fångar upp fler och fler rörelser och känslor för varje gång.

För icke invigda så står KASAM för Känsla Av SAManhang : ) Ett viktigt begrepp under studietiden. Det var otroligt roligt att plugga men jag föredrar att jobba kan jag säga.

Nu ska jag ta och trycka i mig en till chokladboll. Känner att ett visst PMS är i antågande...

Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

godmorgon!

2008-03-01 @ 10:56:21
URL: http://metrobloggen.se/HELENASCITY
Postat av: Linda

Seriösa funderingar. Trist att din uppsats blev underkänd. Lycka till med vad du än bestämmer dig för. Och chokladboll lät gott...

2008-03-01 @ 11:00:33
URL: http://diem.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, dina inlägg e roliga att läsa, så mkt ANKAN! Kul att du fått smak för bugg, funderat mer på att skippa kören ocj följa med på dans och fest i Vemdalen?:) Chockladbollar lät väldigt gott, själv sitter jag på jobbet mer te och skorpor:) Kram

2008-03-01 @ 14:45:41
Postat av: Frida

Hej! Kul att du upptäckt tjusningen med bugg. Kan berätta att man faktiskt kan få samma halleluja-moment
i buggen som i foxen om man har tur med rätt låt, rätt kille och rätt sammanhang. Tror eller ej. Upptäckte det i somras. :P Kram

2008-03-02 @ 15:53:58
URL: http://livsdans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0