Upproret!!

Jag blir så ARG! Vi pratar ofta i arbetgruppen angående lönenivån för Legitimerade Sjuksköterskor innom landstinget. Jag har ju skrivit om detta ämne här på blogget ett flertal gånger oxå.
Jag är stolt och glad över mitt jobb. Sliter ofta som ett jehu på jobbet men tycker att det är jättekul allt som oftast.

Jättekul är dock inte lönen för mödan kan man säga....

Blir så trött över att mitt och alla andra syrrors arbete inte värderas.


Här kommer ett fantastiskt citat taget från en SSK som skrivit upp sig på Löneupproret 08 se länk nedan
http://www.upproret.se/showlist.aspx

"Min lön är ett HÅN med tanke på mitt ansvar som ssk! Jag har folks liv och hälsa i mina händer, och förväntas dessutom trolla med knäna i en organisation med ständiga sparkrav. I andra yrkesgrupper får man julbord, vi i vården får vinterkräksjukan av någon patient och jobbar sen julaftonskvällen."

Så kära läsare, skriv upp er ni oxå!

Puss och Kram , nu ska jag gå hem och sova inför nästa arbetspass.

Kommentarer
Postat av: Ann-So

Power to the systers!!

2008-03-20 @ 23:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0