Dans för hela slanten

Så underbart det är att dansa... men det är svårt att förklara varför. Det är så många känslor som jag förknippar med dans. Känslan av att min kropp följer så bra den bara kan en annan människas rörelser blir ibland aldeles överväldigande.. Ibland kan en dans kännas som att man är i en bubbla tillsammans med danspartnern. Då finns bara musiken, balansen och spänningen mellan två kroppar, huden vibrerar, man ger och tar för att några minuter av ens liv ska bli optimalt njutbart. När killen gör någon oförutsägbar rörelse eller musikanpassar perfekt så kan en stunds dansförälskelse uppstå om "kemin" finns där vill säga. En stunds lycka som gör att man blir helt rusig av endorfiner...

Dansvärlden är en speciell värld och livstil och jag tycker uppriktigt synd om dem som inte får uppleva den som jag gör.

Igår var det dans i Jättendal med Zlips. Zlips är bra så extremt bra, de har inte en enda tråkig låt enligt mitt tycke. Det var lagomt med folk, och en av mina absoluta storfavoriter var på plats igår, E är bara helt gudomlig på dansgolvet. Fick flera underabara danser under kvällen både med honom och med andra dansproffs :)

Det är underbart att leva.

Ikväll ska jag och Daniel till Lotta och Andreas och grilla,  AnnSo och Kalle kommer oxå. Kommer att bli jättekul men lite tugnt när det är en super kväll på Hanssons loge ikväll oxå. Men man måste ju göra något annat än att dansa oxå har jag hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0