Hårångest

Jag är lite lätt deprimerad idag... Började tokgrina när jag upptäckte mig själv i spegeln på toaletten. Inte ofta tårarna bara kommer helt av sig själv. Orsaken är min permanent i söndags. Var ju hårmodell åt en tjej som gjorde gesällprov. Så mjukt, fint och glansigt som håret var innan permen har det knappt varit tidigare men det är just nu bara ett minne blott.

Nu är det krusigt, torrt, tovigt och burrigt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! :(  Min tanke med den här permanenten var att få stora mjuka, sammanhållna lockar, så kallat Hollywoodsvall, men så blev inte riktigt resultatet.






Sorg

Kommentarer
Postat av: Ewie

nej, stackarn.. :( själv har jag gråtit floder idag för jag är orolig för högskolan =/

2008-05-13 @ 11:02:27
URL: http://ewiiie.blogg.se
Postat av: Malin

Men Ankan.... Snacka med frisören det finns säkert produkter som man kan ha i som håller samman lockarna och som ger det glans.. Var hos frissan i dag och jag köpte en mousse som man ska ha i och den gör att lockarna inte delar på sig och blir frissiga... Det är verklige hemskt när det känns som om håret är förstört... Har du inga bilder från när du var hårmodell?
Kram!

2008-05-13 @ 14:50:09
Postat av: Tessan (Danstanten)

Oj vad jobbigt det låter!! Hoppas du kan få tillbaka mjukheten och glansen!

2008-05-13 @ 18:59:47
URL: http://danstanten.blogg.se
Postat av: Elin

Hon borde ju verkligen ha informerat dig om hur det kunde bli! Minns du inte när jag permanentade mig? Pga mitt tjocka å långa hår kunde hon inte göra större lockar än vad jag fick. Det borde ju vara samma för dig... Stackare, lider med dig! Men tids nog kommer ditt vackra hår tillbaka, även om det tar lite tid innan en perm. växer bort. KRAM på dig!!

2008-05-13 @ 20:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0