Packdaxigen

Det är onsdag. Daniel är på pokerturnering. Jag måste packa. Jag avskyr att packa, det är alltid lätt ångestframkallande av någon anledning. Längtar efter att dansa! Å så längtar jag efter MALIN!!! Så så roligt det ska bli. :) Måste nog gå på Aveny imorgon, är jättesugen. Kommer ju bara att jobba ca 4 timmar på fredag och sedan kan jag ju slumra på tåget ner om Muffen ger mig tillåtelse.

Har nu jobbat tre dagar som mottagningssköterska. Det är intressant och spännande. En aning stressframkallande och ibland känns det som att jag inte riktigt har kontrollen. Kontrollen är som ett tunt nät som lätt kan gå sönder. Jag tackar de högre makterna över att Monika finns där och stöttar mig på avstånd, hon tar inte över utan hjälper när jag ber om det. Mycket skönt. Jag upptäcker nya sidor hos mig själv ofta. Senaste tiden har jag blivit bra på att säga ifrån när det behövs, det känns som en styrka. I mina diskussioner med C känner jag oxå att jag upptäcker sidor hos mig själv som jag inte helt reflekterat över tidigare...


Jag läste en för mig ny blogg förut. filosofifia.blogg.se jag bara älskar hennes sätt att skriva. Hon ger massor i sina ord men håller ändå läsaren på halster och skapar nyfikenhet och frågor. Vill oxå kunna skapa med ord på det viset. Jag skriver ofta för många ord tycker jag. Berättar långrandigt när jag skriver särskilt när jag ska beskriva någon specifik händelse.

Kommentarer
Postat av: Malin

ser verkligen fram emot inlägget från helgen:) eller inte:) Vi ska nog få ingång internet till veckan och då ska det bloggas av:)

2008-10-13 @ 18:02:19
URL: http://malinisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0