Shake på Aveny

Underbart att få dansa igen! Och extra mys var att det var kära Shake som stod för underhållningen! De är bara för bra, liiite många högtempo låtar bara just igår...

Känner fortfarande av sviterna efter en kollision av första graden från igår. Fick en flaxig buggarm rakt in i tinningen med full kraft i början av kvällen. Jag höll på att falla ihop, tårarna bara rann utan att jag märkte det själv i princip. Tappade andan (konstigt nog) och fick värsta adrenalinpåslaget med darriga knän och kropp som påföljd. Fy fan va arg man (jag) blir när någon slår på mig, även då det inte var meningen. Urkvinnan i mig kände stark lust till pay back time ett bra tag efter smällen! Stort tack till Örjan för omtanken efteråt, trotts att jag drog mig ur mitt i dansen :)

På Fridas livsdans har ämnet uppbjudning tagits upp. Min vän Emil pratade om ämnet med mig oxå här om dan. Det är klart att allt som oftast så bjuder jag i snitt upp de killar som jag vill dansa med mer än de bjuder upp mig... Men så illa som det verkar vara i Stockholm är det då rakt inte här uppe.

I förrgår på Aveny (demokratiskt krogdans) tror jag att jag bjöd upp en enda gång på hela kvällen och resten skötte killarna för jag satt då rakt inte många gånger. Iof bjöd jag upp kakan oxå men det gills inte :)

Jag har kommit i värsta svackan med buggen :( Känner mig osäker främst i tekninken, kan inte slappna av och busa på grund av rädslan att göra "fel". Kände så alla bugg på Aveny, förutom när jag buggade med Karin, åhej vilken dans!  Hon är helt sjukt bra på att föra i bugg. Jätteimponerad.

Kommentarer
Postat av: Frida

Skönt att ni inte har det lika illa hos er. Oftast bryr man sig ju inte för man är så van att jaga och jaga, men ibland har man såna våga-vägra-bjuda-upp-kvällar och då får man kanske sitta halva men om man sitter länge på samma plats kanske nån bryr sig om att hämta upp en...inbillar man sig iaf ;)

2008-10-19 @ 20:56:02
URL: http://www.livsdans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0