Jag är tacksam

över att ha en så klok vän som du Chattarina.. du ger mig mycket stöd :)

Var på väg för att åka ner till Gävle för att dansa trots att jag inte var i skick för det med en begynnande/påbörjad förkylning i kroppen, huvudvärk (trots både alvedon och ipren) och en väldigt omständig resa med sömnstopp i Hudik (tack för erbjudandet Viktor) men jag hoppade bildligt av tåget innan avfärd. Förra helgen tog på krafterna mer än en Ölandsvecka tror jag. Och det kan ju vara bra att umgås i alla fall ibland med sin partner.

Jag bör faktiskt bevisa för mig själv ibland att det är jag som har kontrollen angående mitt dansande inte DANSEN som styr mig i sig. Jag är så van vid att bli förd inte att styra skutan själv... Jag är så van vid att ha dansstresskänslan innom mig särskilt efter den här sommaren. Det är inte många danser jag missat precis, då jag varit på princip allt.

Det kanske är ett missbruk på riktigt det här med mitt dansberoende? Det är så lätt att bara glida med och bara njuta av allt men ibland så blir även njutning jobbigt. Stora krafter sätts i rullning och tankarna hinner inte alltid med kanske... Möjligen ska jag börja planera in tillfällena mer och inte falla för tillfälliga frestelser som dyker upp. Men hur kul och utmanande är det att bara följa en dragen linje?


Ankan the dancing and thinking nurse som ska lägga sig och sooova en stund nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0