Bara för en dag..

Har nu slitit hål på mina trummhinnor med hjälp av Fredrik Swahns nya låt med titeln som ovan. Jag lever ofta i tystnad, konstigt nog, trots att jag uppskattar musik. Men när jag väl finner en låt eller en skiva som faller mig i smaken så lysnar jag om och om och om igen. Musiken fyller upp mig totalt så det blir nästan smärtsamt ibland, så som med denna sång. Jag kommer som i trans, kanske därför som jag inte lysnar på musik aktivt så ofta... Kanske eller så är det lathet. Är rätt så bra på att vara lat. Oerhört bra på det, tyvärr.

Det har gått tretton dagar in på det nya året och livet pågår, full fart framåt... hela tiden. Jag flyter med, eller forsar fram är kanske ett mer lämpligt ordval. Vet att jag måste vara försiktig med mig själv. Men arbete, fritid och tankar tar som tag i mig och det är svårt att stanna upp. Svårt att stanna livet. Dacapo.

Våga leva, våga göra val. Kanske vinna, kanske förlora. Är det det som är utmaningen med livet kanske? Att våga?

Nu ska jag tömma hjärnan på tankar. Fly undan världen och bara vara. Imorgon är det jobb igen som väntar.

Det blev ingen utbildning i alla fall. Funkade inte personalmässigt. Känns skönt. Jag klarar mig utan den utmaningen den här våren. Vidbränd anka är inget att stå efter.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är en fin låt:) Känns som om det är en splittrad ankan som skriver?? Hoppas du mår bra. Vi hörs snart, kram!!

2009-01-14 @ 10:31:49
URL: http://malinisaksson.blogg.se/
Postat av: Syster pannso

Vill skriva ngt riktigt smart och insiktsfullt men tyvärr är min hjärna helt slut efter en dag då jag återigen känt mig som en T4 student.

Räcker kanske med att säga att jag har två öron till låns om du behöver prata. Lita på magkänslan, den har oftast rätt.

Kramar

2009-01-14 @ 19:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0