Neutralt och lugnt

Har haft två lugna dagar nu på känslofronten... känns som att jag gått in i något varken eller läge vilket är skönt men samtidigt jobbigt för tanken på att nästa period av att vara tokledsen bara kommer närmare ju längre jag mår okej. Sprang runt Råstasjön idag och det kändes skönt. Planen är att jobba på måndag. De här två dagarna när jag varit hemma har faktiskt gått jättefort trots att jag inte gjort någonting igentligen. Något jag har märkt är vilka fina vänner jag har runt omkring mig både nära och på distans. Sms och telefonsamtal och kramar. Tack!

Har dansat tre dagar den här veckan. Det har varit med blandade känslor. Tisdagen var jättebra, i vissa armar blir jag helt lugn i själen. Torsdagen var fruktansvärd... bland av de värsta danskvällar jag haft tror jag. Var tvungen att gå därifrån och ut i parken, länge. Tills jag fick parkera hos en fin vän under stor del av kvällen efter paus. Igår var det fantastiskt! Expanders gjorde hela min kväll. Jag hade kunnat låta bli att dansa en enda dans och bara lyssnat på dem och ändå haft en lika bra kväll i alla fall. Deras musik lyfte mig till skyarna. Inga gråtlåtar! Bara känsla, kärlek och röj utav bara f-n. <3

På torsdag bär det av till Malung. Hoppas på bra dagar, dans, vänner, lite party och förhoppningsvis fint väder. Bara att leva i nuet och ta tillvara på det, även då jag saknar. Men jag saknar inte hela tiden, inte alls. Det är det som jag kallar "varken eller läge" som att jag kopplat bort känslorna. Men nu kom de vist tillbaka igen...

Börjar ta in och se detta på ett mer tänkande sätt. Har kommit fram till att det var ett måste förr eller senare, att vissa saker måste finnas och att det blir bra bara jag hittar mitt nya bo att bygga i. Fast jag saknar min trygga famn att vila mot... den som inte längre är min. Där min trygghet fanns. Är glad över alla tankar vi delat... även fast jag blir arg ibland, ledsen ibland, uppgiven och förstörd ibland. Tycker så mkt om. Det kan jag inte sluta att göra bara. Det får ta den tid det tar. Jag har inte bråttom just nu.




Kommentarer
Postat av: Jen

<3

2011-07-17 @ 22:16:17
URL: http://sundaymorningjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0