Behov

Jag har inte lika stort behov av bloggen just nu som då jag började om igen i Juli. Men textandet är viktigt för mig. Det är konstigt hur bra jag mår när mina fladdriga tankar, känslor och åsikter kommer ner på pränt. Allt blir tydligare för mig då. Så till största del skriver jag för min egen skul. Till någon del för att få bekräftelse på att det jag tycker och tänker är viktigt.

Vaknade idag med ilska i mig igen. Undrar när den ska släppa. Bara jag tänker på det nu känner jag hur hjärtat slår hårdare och fortare... Det är konstigt att jag blir arg eller irriterad så sällan. Har bara ett obehag i mig ibland som inte kommer ut, ja förutom nu då efter specefika möten. Har nog extremt starka försvarsmekaniskmer. Kanske för att undvika konflikter? Jag vet inte.

Idag har nästan hela dagen gått åt till vila. Har sovit flera gånger, men är inte alls piggare för det. Har varit ute flera gånger i veckan som varit och då blir det inte så mycket sömn. Men nu ska jag ta och försöka ta mig i kragen och fräscha till mig lite. Myskväll med Maria väntar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0