Natten jag kommer att minnas

Tyvärr innehöll den inte direkt någon romantik...

Jobbade natt natten som var, kom dit tidigt då jag åkte buss så kvällspersonalen gick hem redan vid 21:10 tiden. Några minuter senare ringer Akuten, jag har en mycket sjuk onkpatient som de vill att jag hämtar ögonaböj så hon ej dör nere på akuten. Okej, lite snabb preblemlösning, vi hade fullt på min sida avdelningen med Lung hade lediga platser. Springer ner med en av Lunguskorna. Väl på akuten är ordinationshandlingen minst sagt bristfällig och Onkologjournalen saknas, VA FAN kan man minst säga dock ej förvånande eller oväntat. Tjafsar lite med kirurgjouren och känner mig totalt utelämnad, fick akutrapport om att patienten var döende och så har jag inga ordinationer för att göra den sista tiden så bra som möjligt!!!

Väl på avdelningen får jag kämpa som bara den för min patient och tillslut skälla ut akutpersonalen för dåligt bemötande och som ett brev på posten så får jag onkjournalen i min hand. Tänk vad lite aggresivitet kan göra *maktkänsla*

Då jag hade full avdelning så hade jag ju några fler patienter att ta hand om oxå, sammanfattnigsvis, jag satt inte många minuter. Det blev mycket medicinsk omvårdnad, tröstgivning och samtal med annhöriga den här natten....

Tur man bara har två nätter kvar.... *ironi på hög nivå*

Skulle ha fått mer i löneförhöjning säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Ann-So

Du är en redigt duktig syrra du!! *bävar inför sommaren*
kram!

2007-05-05 @ 17:01:48
Postat av: Ankan

Tack! Ser fram emot sommaren, du är så välkommen till oss på Onken :)

2007-05-05 @ 22:25:35
URL: http://dansanka.blogg.se
Postat av: Anonym

tänk på sekretessen, man skulle kunna veta vem det handlar om!!!

2007-06-18 @ 17:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0